حضور دو رئیس‌جمهور سابق آمریکا در کارزار انتخاباتی بایدن


حضور دو رئیس‌جمهور سابق آمریکا در کارزار انتخاباتی بایدن

روسای جمهور پیشین آمریکا باراک اوباما و بیل کلینتون در حال پیوستن به کارزار انتخاباتی بایدن برای کمک به منظور شکست دادن ترامپ در انتخابات ریاست جمهوری هستند.

دو تن از روسای سابق حزب دموکرات به عنوان حامیان انتخاباتی اصلی رئیس‌جمهور آمریکا در حال تلاش برای ایجاد انگیزه در بین رای‌دهندگان حزب دموکرات جهت حمایت از بایدن و جمع‌آوری کمک‌های مالی مورد نیاز با هدف شکست قطعی دونالد ترامپ در انتخابات آینده این کشور هستند.

به گزارش «ان‌بی‌سی نیوز» طرح‌های ارائه شده از سوی «باراک اوباما» و «بیل کلینتون» جهت افزایش میزان حمایت‌ها از بایدن در مراحل ابتدایی خود هستند اما در حال پیش‌روی بوده و قرار است به موجب آنها جو بایدن به هر گونه کمکی که برای پیروزی در انتخابات ریاست‌جمهوری به آن نیاز دارد، دست پیدا کند.

ایده اصلی پیشنهادی این است که سه رئیس‌جمهور دموکرات یعنی جو بایدن، بیل کلینتون و باراک اوباما در بهار امسال در یک گردهمایی کمک مالی در راستای اقدام برای پیروزی بایدن حضور یابند.

این اقدام حمایتی در حالی انجام می‌گیرد که پیش‌بینی‌ها بر این است که انتخابات ریاست‌جمهوری سال ۲۰۲۴ آمریکا بار دیگر به رقابت مجدد میان بایدن و ترامپ، رئیس‌جمهور سابق آمریکا تبدیل می‌شود. با این حال به نظر می‌رسد، برخی از رای دهندگان آمریکایی از برگزاری مجدد چنین رقابتی مبان این دو نامزد حزب دموکرات و جمهوری‌خواه چندان خشنود نیستند.

برخی از آنها نسبت به سن زیاد بایدن در آستانه انتخابات دور دوم ریاست‌جمهوری ابراز نگرانی کرده‌اند. قرار است بایدن ۸۱ ساله در برابر ترامپ ۷۸ ساله قرار گیرد. جدا از موضوع سن رئیس‌جمهور فعلی، حتی میزان محبوبیت وی نیز نسبت به ترامپ پایین‌تر بوده و در اکثر نظرسنجی‌های انجام گرفته شده این میزان حتی از ۵۰ درصد هم کمتر برآورد شده است.

حضور دو رئیس‌جمهور سابق آمریکا در کارزار انتخاباتی بایدن

در راستای همین اهداف در نظر گرفته شده جهت حمایت از بایدن بود که در اوایل ماه جاری اوباما بار دیگر از وی خواست تا فعالیت‌های مربوط به کمپین انتخاباتی‌اش را افزایش دهد و ایده اصلی چنین پیشنهادی هم مربوط به احتمال بازگشت دوباره ترامپ به قدرت می‌شود.

اکنون بایدن و کلینتون در حال جمع‌آوری کمک‌های مالی انتخاباتی برای بایدن هستند و عنوان کرده‌اند در فصل بهار کمپین بزرگی را در این راستا راه‌اندازی خواهند کرد. در عین حال، سخنگوی کاخ سفید هم از برنامه‌های بایدن برای راه‌اندازی یک کمپین انتخاباتی بسیار تهاجمی علیه دونالد ترامپ خبر داده است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه انتخابات

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


پخش زنده بسکتبال فینیکس - مینسوتا 10 اردیبهشت 1403