اروپا: تا پایان تحقیقات درباره آنروا، کمک به فلسطین از مسیر دیگری ادامه می‌یابد


اروپا: تا پایان تحقیقات درباره آنروا، کمک به فلسطین از مسیر دیگری ادامه می‌یابد

اتحادیه اروپا در پی ادعای اسرائیل درباره نقش تعدادی از کارکنان آژانس امداد و کار سازمان ملل برای آوارگان فلسطینی (آنروا) در عملیات طوفان الاقصی اعلام کرد، تا پایان مراحل تحقیقات در مورد این نهاد بین‌المللی، کمک‌های امدادی به فلسطین از مسیرهای دیگری ادامه می‌یابد.

به گزارش اسپوتنیک، در این بیانیه که در سایت کمیسیون اروپا منتشر شد آمده است که در حال حاضر، هیچ کمک مالی اضافی به آنروا تا پایان فوریه پیش بینی نشده است. "اما کمک‌های بشردوستانه به فلسطینی‌ها در غزه و کرانه باختری از طریق سازمان‌های شریک ادامه خواهد یافت."
بر اساس بیانیه یادشده، کمیسیون اروپا پس از تکمیل مراحل تحقیقات، درباره تداوم کمک‌های مالی به آنروا تصمیم‌ می‌گیرد. این نهاد اروپایی، این انتظار را از آنروا مطرح کرده است که با انجام تحقیقات توسط کارشناسان مستقل خارجی موافقت کند تا فرآیند کارها سریع‌تر انجام شود.
تاکنون شماری از کشورهای اروپایی کمک‌های مالی خود را به آنروا، در پی ادعاهای اسرائیل علیه این نهاد بین‌المللی به حالت تعلیق درآورده‌اند.
هفته پیش یک مقام ارشد سازمان ملل اعلام کرد که مقامات اسرائیلی، اطلاعاتی را در مورد ادعای دخالت چند کارمند آژانس امداد و کار سازمان ملل برای آوارگان فلسطینی (آنروا) در حملات 7 اکتبر در اختیار این نهاد قرار داده اند که تحقیقات درباره این افراد آغاز شده است.
فیلیپ لازارینی رئیس آژانس امداد و کار سازمان ملل برای آوارگان فلسطینی (آنروا) روز جمعه به وقت محلی در بیانیه ای گفت که "فورا" قراردادهای کارکنانی را که گفته می شود در حملات 7 اکتبر 2023 به اسرائیل دست داشته اند، فسخ می کند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


آتش سوزی در هتل پارسیان کوثر تهران