کارشناس نظامی: ناتو توانایی مقابله مستقیم با روسیه را ندارد


کارشناس نظامی: ناتو توانایی مقابله مستقیم با روسیه را ندارد

افسر سابق اطلاعات ارتش آمریکا گفت: ائتلاف آتلانتیک شمالی نمی تواند به خاطر اوکراین وارد درگیری مستقیم با روسیه شود، زیرا قادر به انجام نبردهای گسترده نیست.

به گزارش اسپوتنیک، اسکات ریتر در مصاحبه با کانال یوتیوب Ask گفت: "ناتو توانایی مداخله مستقیم در درگیری در اوکراین را ندارد. اکنون می بینیم که یک سازمان کاملاً ورشکسته است. ناتو نمی تواند بیش از یک یا دو هفته نبردهای زمینی در مقیاس بزرگ انجام دهد."
ریتر خاطرنشان کرد که توانایی های مجتمع نظامی-صنعتی روسیه بسیار فراتر از ظرفیت های کشورهای عضو ناتو است. وی همچنین با تاکید بر اینکه امروز ارتش روسیه قوی‌ترین ارتش جهان است در حالی که نیروهای مسلح کشورهای بلوک در وضعیت اسفناکی به سر می‌برند، خاطرنشان کرد: "مقیاس ارتش انگلیس رو به کاهش است، سربازان آلمانی و فرانسوی اصلاً جنگیدن بلد نیستند."
وی تاکید کرد: "ناتو رو به زوال است. اگر یک تیپ آمریکایی وارد نبرد در اوکراین شود، در عرض سه، سه و نیم روز نابود خواهد شد. آنها نمی دانند چگونه در این درگیری بجنگند."
مسکو بارها تاکید کرده است که تهدیدی برای هیچ یک از کشورهای عضو ائتلاف آتلانتیک شمالی نیست، اما اقداماتی که برای منافع این کشور خطرناک است را نادیده نخواهد گرفت. مسکو اعلام کرده در عین حال، همچنان به روی گفت و گو باز است، اما بر مبنای برابر، و غرب باید مسیر نظامی سازی اروپا را کنار بگذارد. همانطور که ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه خاطرنشان کرد، این کشور خواهان درگیری نظامی مستقیم با ناتو نیست، اما اگر کسی بخواهد، مسکو برای این امر آماده است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه روسیه

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


عکس/ وقتی فرامرز قریبیان و زن جوانش مهمانی به خونه گوگوش رفتند!