نقض آشکار دستورات لاهه؛ ادامه فراخوان‌ها برای اشغال دائمی غزه


نقض آشکار دستورات لاهه؛ ادامه فراخوان‌ها برای اشغال دائمی غزه

پس از کنفرانس جنجالی شب گذشته در قدس اشغالی که اعضای ائتلاف کابینه نتانیاهو در آن شرکت داشتند و خواستار اشغال نوار غزه و تجدید شهرکسازی در آن شدند، یک مقام سابق دیگر صهیونیست، تنها راه حل غزه را اشغال مجدد و همیشگی آن دانست.

نقض آشکار دستورات لاهه؛ ادامه فراخوان‌ها برای اشغال دائمی غزه

به گزارش راهبرد معاصر، زِوی هاندل رئیس سابق شورای ساحل غزه به شبکه «عاروتص شوع» [کانال 7] گفت، باید شهرکسازی در «گوش قطیف» [نوار غزه] از سر گرفته شود، «البته این اتفاق زود رخ نمی‌دهد، چون همه بر سر آن اتفاق نظر نداریم».

هاندل گفت: کشور فلسطین؟ این یاوه است. چکار می‌خواهند بکنند؟ روی اسرائیل، پل بزنند بین یوش [کرانه باختری] و غــزه؟ یا تونل می‌خواهند بزنند؟ اینها چرندیات است. راهکار روشن است. متصل کردن نوار غزه به مصر. دیگر چنین فرصتی پیش نخواهد آمد. همانطور که یوش [کرانه باختری] جزئی از اسرائیل در شمال است، غزه هم خواهد بود، البته در جنوب.

در کنفرانسی که شب گذشته ئر شهر قدس اشغالی با موضوع شهرک‌سازی در غزه و شمال کرانه باختری به دعوت حزب افراطی قدرت یهود به ریاست وزیر امنیت داخلی ایتمار بن گویر برگزار شد، ۱۲ تن از اعضای کابینه نتانیاهو و ۱۵ تن از اعضای کنست حضور داشتند و خواستار شهرک‌سازی در نوار غزه پس از جنگ ویرانگر و مستمر علیه این منطقه شدند.

شرکت‌کنندگان در این کنفرانس تاکید کردند که «تنها کوچاندن فلسطینی‌ها صلح را به ارمغان خواهد آورد» و وزرا و نمایندگان پارلمان رژیم صهونیستی در پاسخ به عملیات طوفان الاقصی در هفتم اکتبر، طوماری را با عنوان «قرارداد پیروزی و شهرک‌سازی دوباره در نوار غزه و شمال السامره(کرانه باختری)» امضا کردند.

این کنفرانس برخلاف خواست برگزارکنندگان آن، اختلافات سیاسی داخلی در رژیم صهیونیستی را بیش از پیش نمایان ساخت.

گادی آیزنکوت رئیس ستاد مشترک پیشین ارتش رژیم صهیونیستی و عضو کنونی شورای وزارتی وابسته به شورای جنگ، از این کنفرانس انتقاد کرد و گفت، «آن‎ها که در این کنفرانس شرکت کردند، از اتفاقات سال گذشته [تظاهرات‌های متوالی و اختلافات داخلی] عبرت نگرفته‌اند و معنای «اجماع ملی» را نمی‌دانند. «در حالی که سربازان ارتش دوشادوش هم در جنگی که هیچ عدالتی در آن نیست، در حال جنگند، و ما به دنبال وحدت و کنار گذاشتن اختلافات هستیم،... برخی دنبال دو شقه کردن جامعه اسرائیل و ایجاد بی‌اعتمادی به دولت هستند».

«یائیر لاپید»، رئیس اپوزیسیون رژیم صهیونیستی نیز با انتقاد از کنفرانس شب گذشته طی پستی در شبکه اجتماعی ایکس نوشت که این اقدام در سطح بین‌المللی به اسرائیل آسیب می‌زند و نیروهای ارتش و اسرای اسرائیلی را در معرض خطر قرار می‌دهد و «لکه ننگی» برای نتانیاهو و حزبی است که زمانی در مرکز «بلوک ملی» قرار داشت اما اکنون به دلیل ناکارآمدی از افراطی‌ها جا مانده زیرا نتانیاهو بارها تصریح کرده که اسکان مجدد شهرک‌نشین‌ها در نوار غزه «مساله‌ای غیرواقع‌بینانه است».

درخواست‌ها در رژیم صهیونیستی برای کوچاندن اجباری مردم غزه، مصداق بارز نسل کشی و نقض دستورات دیوان لاهه به اسرائیل است. دیوان بین المللی دادگستری لاهه روز جمعه گذشته در پاسخ به دادخواست ارائه شده از سوی آفریقای جنوبی، رأی صادر و اعلام کرد که اسرائیل باید تمام توانش را وقف توقف نسل‌کشی در غزه کند، امکان ورود هر چه سریع‌تر کمک‌های ضروری به این منطقه را فراهم کند و از تحریک مستقیم به نسل کشی در جریان این جنگ، جلوگیری و محرکین آن را مجازات نماید./ فارس

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


متن برای فارغ التحصیلی پیش دبستانی