آموزش پخت چیز کیک نیویورکی با روشی متفاوت


آموزش پخت چیز کیک نیویورکی با روشی متفاوت

چیز کیک نیویورکی یک دسر کلاسیک است که با پایه بیسکویت درست می شود. این کیک را معمولاً در حمام آب می پزد و زمانی که سفت شود خنک می شود. چیز کیک نیویورکی به دلیل بافت غنی و طعم پنیر خامه ای آن شناخته شده است.

چیز کیک نیویورکی

این چیزکیک کلاسیک نیویورکی بهترین چیزکیک موجود است. متراکم، غنی و خامه ای ، و تهیه آن فوق العاده آسان است. این واقعا یکی از بهترین چیزکیک هایی است که تا به حال خورده ام!

چیزکیک نیویورکی به خاطر بافت خامه ای و لطیفش معروف است. غنی، متراکم و بلند با رویه ای صاف ، که با پنیر خامه ای، تخم مرغ و خامه غلیظ یا خامه ترش تهیه می شود . گاهی اوقات، آن را با لیمو طعم دار می کنند تا طراوت بیشتری به آن اضافه شود.

مواد لازم برای زیره چیز کیک

بیسکویت دایجستیو یا پتی بور یا ویفر وانیلی خورد شده در غذاساز 1و ½ پیمانه (۱۵۰ گرم )

شکر 2 قاشق سوپ‌خوری

4 و ½ قاشق سوپ‌خوری (۶۵ گرم ) کره بدون نمک آب شده

مواد لازم برای فیلینگ کیک :

4 پیمانه (900 گرم) پنیر خامه ای پر چرب، در دمای اتاق

1 و ⅛ پیمانه (225 گرم) شکر

نشاسته ذرت 2 قاشق غذاخوری

4 تخم مرغ بزرگ به اضافه 1 زرده تخم مرغ، در دمای اتاق

½ فنجان (120 میلی لیتر) خامه غلیظ

1 و ½ قاشق چایخوری عصاره وانیل خالص

رنده پوست لیمو از یک لیموی کوچک (1 قاشق چایخوری)

آموزش پخت چیز کیک نیویورکی با روشی متفاوت

نحوه آماده کردن چیز کیک نیویورکی :

فر را با دمای 350 درجه فارنهایت/180 درجه سانتی گراد گرم کنید. کف و کناره های یک قالب کیک کمربندی 23 سانتی را چرب کنید.

در یک کاسه متوسط، پودر بیسکویت ، 2 قاشق سوپ‌خوری شکر و کره ذوب شده را با هم مخلوط کنید و هم بزنید تا یکدست شود.

مخلوط را در کف قالب کیک پخش کنید و فشار دهید تا لایه ای یکنواخت از خرده ها تشکیل شود. به مدت 8-9 دقیقه بپزید تا قهوه ای طلایی شود.

بگذارید روی توری سیمی تا کاملا خنک شود. در همین حین فیلینگ را آماده کنید.

آماده کردن فیلینگ :

دمای فر را به 425 درجه فارنهایت/220 درجه سانتی گراد افزایش دهید.

با همزن برقی یا با استفاده از همزن دستی، پنیر خامه ای را یک تا دو دقیقه با سرعت متوسط بزنید تا صاف و یکدست شود و شکر را اضافه کنید و هم بزنید . در صورت لزوم از لیسک برای کناره گیری ظرف استفاده کنید.

نشاسته ذرت را اضافه کنید و مخلوط کنید. تخم مرغ ها را اضافه کنید و با همزن بزنید تا کاملا مخلوط شوند.

خامه، عصاره وانیل و پوست لیمو را اضافه کنید و خوب هم بزنید تا یکدست شود. مخلوط آماده شده را روی لایه بیسکویتی خنک شده بریزید و به طور یکنواخت پخش کنید.

کیک را به مدت 10 دقیقه بپزید، سپس دما را به 225 درجه فارنهایت/110 درجه سانتیگراد کاهش دهید و به مدت 60 دقیقه به پخت ادامه دهید تا کناره های آن سفت شود اما مرکز هنوز کمی لرزان باشد ( اگر مطمئن نیستید که دمای فر شما دقیق است یا اینکه زمان پخت شما معمولاً بیشتر از زمانی است که در دستورالعمل ذکر شده است، می توانید 10 تا 20 دقیقه دیگر اضافه کنید و از باز کردن درب فر برای چند با خودداری کنید. چیزکیک من همیشه اطراف لبه ها قهوه ای طلایی می شود، اما اگر مال شما اینطور نیست، اشکالی ندارد، فقط به دستور غذا اعتماد کنید)

بعد از اتمام پخت کیک، فر را خاموش کنید و در فر را کمی باز کنید و بگذارید کیک داخل فر خنک شود. این کار از ترک خوردن کیک نیز جلوگیری می کند. بعد از خنک شدن کیک را به توری سیمی منتقل کنید و بگذارید کاملا خنک شود. حداقل 12 ساعت در یخچال قرار دهید تا سفت شود.

آموزش پخت چیز کیک نیویورکی با روشی متفاوت

نکاتی برای درست کردن چیزکیک نیویورکی عالی

از پیش پخت لایه زیری بیسکویت غافل نشوید. برخی از دستور العمل های چیزکیک نیازی به از قبل پختن این لایه کوکی ندارند، اما من آن را، برای جلوگیری از خیس شدن کیک توصیه می کنم.

از مواد با دمای اتاق استفاده کنید. 30-60 دقیقه قبل از شروع پخت مواد خود را از یخچال خارج کنید. زمانی که مواد سرد نباشند، مخلوط شدن آسان‌تری خواهد داشت و این امر باعث می‌شود یک کیک پنیر خامه‌ای فوق‌العاده ایجاد شود.

تزیین چیز کیک: مطمئناً می توانید این چیزکیک نیویورکی را به تنهایی بخورید، همچنین می توانید آن را با گاناش شکلاتی، سس کارامل یا سس توت میل کنید .

تهیه و ترجمه : مجله اینترنتی دلگرم


حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


بهترین نوع جدایی از روان‌درمانگر چیست؟