تشدید تنش‌ها بین چین و تایوان/ استقرار دائمی کشتی‌های جنگی اطراف تایوان


تشدید تنش‌ها بین چین و تایوان/ استقرار دائمی کشتی‌های جنگی اطراف تایوان

اقتصادنیوز: منابع ژاپنی از استقرار دائمی چهار کشتی جنگی ارتش چین در آب‌های اطراف جزیره تایوان خبر دادند.

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از فارس، منابع ژاپنی امروز (دوشنبه) از استقرار چهار کشتی جنگی ارتش چین در آب‌های اطراف جزیره تایوان خبر دادند.

خبر مرتبط
تایوان؛ محور اصلی گفتگوی جیک سالیوان و وانگ‌یی

اقتصادنیوز: وزیر خارجه چین در دیدار با مشاور امنیت ملی آمریکا مساله استقلال‌طلبی تایوان را بزرگترین چالش برای روابط بین چین و آمریکا دانست.

روزنامه «یومیوری» به نقل از چند منبع مطلع در دولت ژاپن نوشت که این کشتی‌های جنگی چینی که در رزمایش نظامی سال ۲۰۲۲ به آب‌های اطراف تایوان منتقل شده بودند، از آن زمان تاکنون در همانجا باقی مانده‌اند.

یومیوری گزارش داد که ارتش چین تصمیم گرفته این ۴ کشتی را به صورت دائمی در آب‌های اطراف تایوان مستقر داشته باشد تا هم نیروهای جدایی‌طلب در این جزیره مهار بشوند و هم در صورت وقوع شرایط غیرقابل پیش‌بینی، از نزدیک‌شدن ناوهای آمریکایی جلوگیری کنند.

خبر مرتبط
تایوان درگیر شکاف میان شاهین ها است/ پاشنه آشیل تایپه

اقتصادنیوز: پس از پیروزی لای چینگ ته در انتخابات ریاست جمهوری تایوان، مقامات و کارشناسان ایالات متحده با یک سوال اساسی روبرو هستند: آیا رهبر تازه منتخب نیاز به مقابله با تهدید حمله احتمالی چین را در فوریتی که ایالات متحده می خواهد، لحاظ می کند؟پاسخ به این سوال به واسطه متغیرهایی چون انفعال بخشی از ساختار سیاسی حاکم بر تایپه و شکاف در میان شاهین های جنگی دشوار است.

این روزنامه در ادامه نقشه‌ای را منتشر کرد که نشان می‌دهد کشتی‌های جنگی چینی در سه محور تایوان (شمال، جنوب و شرق) مستقر هستند و محوری که به سمت سرزمین اصلی چین است آزاد می‌باشد.

یومیوری همچنین نوشت یکی از این کشتی‌ها در غرب جزایر «سِنکاکو» مستقر شده که ژاپن آن را سرزمین خود می‌داند.

با این حال «یوشیماسا هایاشی» دبیرکل کابینه ژاپن از اظهار نظر درباره این گزارش طی کنفرانس خبری امروز امتناع کرد.

پیش از این، «مائو نینگ» سخنگوی وزارت خارجه چین به آمریکا هشدار داده بود که هرگونه تعامل رسمی با تایوان را متوقف کند زیرا در غیر این‌صورت پکن نیز اقدام تلافی‌جویانه انجام می‌دهد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


فیلم/ جزئیاتی از سرقت صندوق امانات بانک ملی