رئیس کمیته ایمنی شورای شهر تهران: بعد از 2 بار اخطار، جلوی ساختمان های ناایمن بنر نصب می شود


رئیس کمیته ایمنی شورای شهر تهران: بعد از 2 بار اخطار، جلوی ساختمان های ناایمن بنر نصب می شود

به گزارش رکنا، مهدی بابایی با حضور در برنامه تهران ۲۰ که با موضوع وضعیت ساختمان های ناایمن شهر تهران و وقوع حریق در ساختمان بیمارستان گاندی تهران بود، گفت:ساختمان بیمارستان گاندی، سال ۸۸ مجوز...

به گزارش رکنا، مهدی بابایی با حضور در برنامه تهران ۲۰ که با موضوع وضعیت ساختمان های ناایمن شهر تهران و وقوع حریق در ساختمان بیمارستان گاندی تهران بود، گفت:ساختمان بیمارستان گاندی، سال ۸۸ مجوز تخریب و نوسازی دریافت کرده و سال ۹۲ نیز عملیات ساختمانی پایان یافت؛ ساختمان در زمان دریافت پایان کار، سیستم اعلام اطفای حریق داشت اما در زمان حادثه این سیستم‌ها فعال نبود.

رئیس کمیته ایمنی و مدیریت بحران شورای شهر تهران تأکید کرد: از سال ۹۲ تاکنون مقررات ملی ساختمان عملیاتی شده اما به دلیل اینکه دستورالعمل ها و شیوه‌های این آیین نامه توسط وزارتخانه‌ ابلاغ نشده است دغدغه نگهداشت همچنان وجود دارد.

رئیس کمیته ایمنی و مدیریت بحران شورای شهر تهران در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به تصویب طرح دوفوریتی شورای شهر برای افزایش ایمنی ساختمانها در شهر تهران تاکید کرد: در صحن شورای شهر تهران طرح دو فوریتی تصویب شد که بر این اساس سازمان آتش نشانی به عضویت کمیته نما درآمد؛ در حال حاضر سازمان نظام مهندسی در این کمیته عضویت ندارد و می‌توان این موضوع را در شورای شهر بررسی کرد تا سازمان نظام مهندسی نیز به عضویت کمیته نما درآید.

بابایی افزود: مسئله مهم ساختمان‌ها این است که وزارتخانه باید مصالح ساختمانی استاندارد را اعلام و الزام استفاده از مصالح ساختمانی استاندارد را در دستور کار قرار دهد.

وی با بیان اینکه نمی‌توان گفت که هر نمای کامپوزیتی غیر استاندارد است، گفت: باید متخصصان آزمایش‌های لازم را انجام دهند و مصالح استاندارد را مشخص کنند.شورای اسلامی شهر تهران از سال ۹۵ طی مصوبه‌ای استفاده از نمای کامپوزیت را ممنوع اعلام کرد اما وزارت صمت، طی تماس‌هایی با رئیس وقت شورای شهر، اعلام کرد که چرا صنعت ساخت کامپوزیت را ممنوع کردید.

بابایی یادآور شد: بر اساس قانون، تدوین مقررات حوزه شهرسازی بر عهده وزارت مسکن و شهرسازی است و آنها باید قانون را تدوین کنند؛ بر اساس قانون این وزارتخانه می‌تواند مقررات ملی ساختمان را تدوین و با امضای وزیر ابلاغ کند.

وی با اشاره به فعالیت کمیته ایمنی و مدیریت بحران شورای شهر تهران یادآور شد: این کمیته در دوره جاری مدیریت شهری طی مصوبه ای شهرداری تهران را موظف کرده است که بعد از ارائه دو بار اخطار به ساختمان های ناایمن، موضوع را از طریق نصب بنر به شهروندان اطلاع رسانی کند .

وی با بیان اینکه اگر ساختمان ناایمن پس از نصب بنر نیز ایمنی سازی را انجام ندهد، شهرداری تهران موظف به تشکیل پرونده قضایی است، گفت: در حال حاضر قوه قضاییه برای ایمنی ساختمان‌ها از منظر مدعی العموم پای کار است و این سوال وجود دارد که آیا می‌توان برای هر ملک خصوصی تشکیل پرونده داد؟

رئیس کمیته ایمنی و مدیریت بحران شورای شهر تهران همچنین یادآور شد: در حال حاضر با تلاش کمیته ایمنی و مدیریت شهری، ۱۲۹ ساختمان نا ایمن تهران به ۷۵ ساختمان کاهش یافته است و شهرداری تهران نیز ملزم شده است تا هرساله برای هزار ساختمان ناایمن پرونده تشکیل داده و ایمن سازی انجام دهد

بابایی با ارایه آمار مقایسه ای از حریق امسال و سال گذشته نیز، گفت: امسال تعداد حریق نسبت به سال ۱۴۰۱، ۱۲ درصد کاهش یافته و حریق درون ساختمانی نیز چهار درصد کاهش داشته است.


رئیس کمیته ایمنی شورای شهر تهران: بعد از 2 بار اخطار، جلوی ساختمان های ناایمن بنر نصب می شود

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


پرورش گل برگ ذرتی گیاه آپارتمانی + شرایط و نگهداری از این گل زیبا