تحویل بیش از 21 واحد مسکونی نوساز به مددجویان کمیته امداد


تحویل بیش از 21 واحد مسکونی نوساز به مددجویان کمیته امداد

به گزارش رکنا، محمد توکلی روز دوشنبه در نشست با اصحاب رسانه اظهار کرد: با وجود اینکه تامین مسکن در کشور متولی خود را دارد ولی نقش کمیته امداد به عنوان نهاد کمک کننده به قشر آسیب پذیر که از...

به گزارش رکنا، محمد توکلی روز دوشنبه در نشست با اصحاب رسانه اظهار کرد: با وجود اینکه تامین مسکن در کشور متولی خود را دارد ولی نقش کمیته امداد به عنوان نهاد کمک کننده به قشر آسیب پذیر که از برخی طرح های کلان محروم می مانند این است که مددجویان را برای استفاده از ظرفیت های موجود کشور یاری کنند.

وی مددجویان روستایی را اولویت اصلی کمیته امداد در حوزه مسکن دانست و افزود: بخش قابل توجهی از مددجویان کمیته امداد در روستاها زندگی می کنند اما در حوزی شهری نیز آماده استفاده از ظرفیت های موجود هستیم.

مدیرکل تامین مسکن کمیته امداد گفت: یکی از خدمات ما کمک به مددجویانی است که تمایل به سمت شهرهای کوچکتر دارند.

توکلی ادامه داد: مددجویان کمیته امداد طیف گسترده ای دارند و برخی از آنها اصلا نیازی به تامین مسکن ندارند به همین خاطر در برنامه ما خدماتی در حوزه های دیگر مسکن همچون تعمیر می شود.

وی با بیان اینکه مددجویان برخوردار از تسهیلات مسکن مشمول دریافت خدمات مسکن از کمیته امداد نمی شوند، گفت: در روستاها عمدتا مددجویان فاقد مسکن نداریم که البته این آمار مطلق نیست و در طیف جامعه هدف بیشتر مددجویان دارای مسکن غیرمقاوم هستند.

مدیرکل تامین مسکن کمیته امداد افزود: از ابتدای امسال تقریبا برای ۵۰ هزار ‌واحد مسکونی هدف گذاری داشتیم که در بخش های مختلف و با شرکای متعدد شناسایی و تعیین شد.

توکلی ادامه داد: بر اساس جدیدترین اطلاعات بیش از ۲۱ هزار و ۴۶۰ واحد ما به صورت ۱۰۰ درصد ساخته و مورد بهره برداری رسیده است و علاوه بر این ۶ هزار و ۶۷۰ واحد دیگر نیز در شرف بهره برداری هستند که عمده آنها تخریب و احداث شده اند. این واحدها نیز پیشرفت بیش از ۹۶ درصد دارند و فقط مرحله تحویل و بهره برداری آن باقی مانده است.

به گفته وی سه هزار واحد مسکونی با پیشرفت ۸۰ درصدی و ۲۰ هزار واحد نیز با کمتر از ۸۰ درصد پیشرفت در دست ساخت و ساز است.

وی یادآورشد: امسال حدود ۳۵۰ میلیارد تومان برای ساخت مسکن از محل خیرین تامین منابع ‌پیش‌بینی شده است که بخش قابل توجهی از آن جذب شده است.


تحویل بیش از 21 واحد مسکونی نوساز به مددجویان کمیته امداد

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


غوغای عشق