رئیس ستاد مشترک ارتش آمریکا: بدنبال جلوگیری از جنگی گسترده‌تر هستیم


رئیس ستاد مشترک ارتش آمریکا: بدنبال جلوگیری از جنگی گسترده‌تر هستیم

رئیس ستاد مشترک ارتش آمریکا در مصاحبه‌ای گفت واشنگتن به دنبال جلوگیری از یک درگیری گسترده‌تر در غرب آسیا است.

رئیس ستاد مشترک ارتش آمریکا: بدنبال جلوگیری از جنگی گسترده‌تر هستیم

به گزارش راهبرد معاصر، ژنرال «چارلز کوینتن براون»، رئیس ستاد مشترک ارتش آمریکا اظهار کرد رویکرد نظامی واشنگتن در غرب آسیا این است که بین هدف بازدارندگی در منطقه و حفاظت از نیروهای آمریکایی تعادل ظریف برقرار کند.

این مسئول نظامی ارشد آمریکایی در مصاحبه‌ای که با شبکه «ای.بی.سی نیوز» انجام داد در خصوص تحولات حوزه غرب آسیا و چالش های گروه‌های مقاومت برای نیروهای آمریکایی در این منطقه گفت: «ما باید در رویکردمان در این مناطق با ملاحظه باشیم و ما نمی‌توانیم پیش‌بینی کنیم که دقیقا هر یک از این گروه‌ها چطور قرار است پاسخ دهند.»

این ژنرال آمریکایی همچنین به سوالی درباره اینکه برخی چهره‌های سیاسی از دولت جو بایدن به دلیل سخت‌گیری نکردن در برابر ایران و گروه‌های ضد آمریکا در منطقه غرب آسیا انتقاد کرده‌اند گفت: «من از آنها (منتقدان بایدن) می‌پرسم چه چیزی می‌خواهند؟ یک جنگ گسترده‌تر؟ آیا شما می‌خواهید ما درگیر یک جنگ تمام عیار شویم؟»

شبکه ای.بی.سی نیوز نوشت که حملات آمریکا به گروه‌های مقاومت در عراق منجر به فشارهای سیاسی در این کشور برای پایان یافتن حضور نظامی چند دهه‌ای آمریکا شده است.

رئیس ستاد مشترک ارتش آمریکا در این مصاحبه همچنین گفت که از نظر او ایران مایل است آمریکا عراق را ترک کند اما خواستار جنگ با ایالات متحده آمریکا نیست.

همچنان که جنایات رژیم صهیونیستی علیه مردم نوار غزه ادامه می‌ِیابد این ژنرال آمریکایی در این مصاحبه همچنین ادعا کرد که با همتای اسرائیلی خود به طور منظم ارتباط داشته تا به او بر اهمیت جلوگیری از تلفات غیرنظامیان در جنگ با حماس تاکید کند.

طبق آخرین آمار اعلامی از سوی وزارت بهداشت غزه تعداد شهدای فلسطینی حملات صهیونیست‌ها به این باریکه از هفتم اکتبر تا کنون به بیش از 25000 نفر رسیده است.

رئیس ستاد مشترک ارتش آمریکا مدعی شد: «من از همان ابتدا به اسرائیلی‌ها گفته‌ام و در جدیدترین تماس‌هایم نیز گفتم همچنان که شما عملیات‌های نظامی اجرا می‌کنید باید نسبت به اثرات جانبی آن حساس باشید و همزمان شما باید کمک‌های بشردوستانه وارد کنید.»

مقام‌های نظامی آمریکا یکشنبه شب به وقت تهران گفتند که سه نظامی این کشور در حمله شبانه پهپادی به یک پایگاه آمریکا در اردن کشته و تعدادی از پرسنل نظامی نیز زخمی شدند.

سنتکام (فرماندهی مرکزی آمریکا) یکشنبه شب در بیانیه‌ای تایید کرد که در حمله یک فروند پهپاد به پایگاهی در شمال شرقی اردن، سه نظامی کشته و ۲۵ پرسنل این کشور زخمی شدند.

سی‌ان‌ان نوشت‌که مشخص نیست که چرا پدافند هوایی در رهگیری پهپاد شکست خورده است. جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا تلاش کرد حمله به نیروهای آمریکایی را به گروه‌های تحت حمایت ایران نسبت دهد، اما اذعان کرده که واشنگتن هنوز در حال گردآوری اطلاعات در خصوص این حمله است.

«لوید آستین» وزیر دفاع آمریکا شامگاه یکشنبه گفت که در زمان و مکان مناسب حمله به نیروهای آمریکایی در اردن را پاسخ خواهیم داد.

وی در ادامه سخنانش مدعی شد: «گروه‌های مسلحی که ایران از آنها حمایت می‌کند مسئول حملات مداوم به نیروهای آمریکایی هستند».

وزیر دفاع آمریکا اضافه کرد: «تمام اقدامات ضروری برای حمایت از آمریکا، نیروها و منافعمان را اتخاذ خواهیم کرد»./ فارس

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


175 سوال جرات و حقیقت برای دختران و پسران + ایده عاشقانه