200 معدن ناایمن در کشور وجود دارد+ فیلم


معاون معادن و فرآوری مواد وزارت صمت از وجود ۱۰۰ تا ۲۰۰ معدن ناایمن در کشور خبر داد.

گروه صنعت، معدن و تجارت بازارنیوز- سعید ترکاشوند؛ «رضا محتشمی‌پور» معاون معادن و فرآوری مواد وزارت صمت در گفتگو با بازارنیوز پیرامون تعداد معادن ناایمن کشور اظهار کرد: برای بیان دقیق این موضوع نمی‌توان از معیار مشخصی استفاده کرد، اما در مجموع ما در بخش ایمنی معادن، مقررات سختگیرانه‌ای داریم که اگر معدنی دارای آن شرایط نباشد، ابتدا اخطار دریافت کرده و در صورت بی توجهی به آن تعطیل خواهد شد.

200 معدن ناایمن در کشور وجود دارد+ فیلم
معاون معادن و فرآوری مواد وزارت صمت افزود: برای نظارت بر شرایط ایمنی معادن با دو مسئله جدی مواجه هستیم؛ نخستین چالش به بازرسی از آن‌ها باز می‌گردد که به دلیل گستردگی تعداد معادن در سراسر کشور، امکان پایش همه آن‌ها وجود نداشت و در نتیجه بازرسی از تک تک معادن هم به صورت کامل محقق نمی‌شود.


وی افزود: خوشبختانه این چالش با استقرار سامانه حل شد و اکنون گزارش‌های مربوط به پایش معادن به صورت دوره‌ای تولید و از طریق آنها نظارت‌های لازم اعمال می‌شود. در صورت بروز هرگونه خطر در فضای کاری یک معدن، کارگران می‌توانند ناایمن بودن آن را به وزارت صمت منعکس کنند تا نظارت و برخورد‌های لازم صورت بپذیرد.


محتشمی‌پور عدم همکاری تعدادی از دستگاه‌های اجرایی قضایی بعضی از شهرستان‌های کشور در تعطیلی معادن ناایمن و یا توقیف ماشین آلات آنها را به عنوان دومین چالش مهم برای جلوگیری از فعالیت چنین معادن خطر آفرینی برشمرد و گفت: توقف فعالیت این معادن به معنای بیکاری کارگران آن است، در نتیجه مسئولین استانی و حتی کارگران معدن مقاومت جدی را برای جلوگیری از تعطیلی آن از خود نشان می‌دهند.


معاون وزیر صمت تاکید کرد: در حال حاضر در منطقه چمستان استان مازندران تعدادی از معادن یا مجوز ندارند و یا اینکه در وضعیت ابطال قرار دارند که همگی ناایمن محسوب می‌شوند. این موضوع بار‌ها به دستگاه قضای آن استان و همچنین معدن‌کار اعلام شده، ولی تاکنون نه دستگاه قضایی اقدامی برای تعطیلی آن معدن کرده و نه آن معدن‌کار گامی برای بهبود وضعیت ایمنی معدن خود برداشته است.


وی در آخر از وجود ۱۰۰ الی ۲۰۰ معدن ناایمن در سراسر کشور خبر داد.

مشروح گفته‌های محتشمی پور را در کلیپ زیر مشاهده کنید.



پایان پیام//

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه کشاورزی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


کلیپ ترسناک مومو | چالش مومو | مومو ترسناک | فیلم ترسناک | مومو