پس از انتشار تصاویر جعلی، جست‌وجوی تیلور سویفت در شبکه X مسدود شد


پس از انتشار تصاویر جعلی، جست‌وجوی  تیلور سویفت  در شبکه X مسدود شد

ایتنا - تصاویر جنسی سویفت در شبکه X که توسط هوش مصنوعی تهیه شده، قبل از تعلیق حساب، 47 میلیون بار مشاهده شده است.

پس از آن که تصاویر جعلی از تیلور سویفت، خواننده و چهره زن مشهور آمریکایی در شبکه X منتشر شد، اکنون این شبکه تصمیم گرفته جست‌وجوی نام این ستاره را مسدود کند.
مطابق گزارش نیویورک تایمز، یک تصویر جنسی که از سویفت در شبکه X به اشتراک گذاشته شده بود، قبل از تعلیق حساب، 47 میلیون بار مشاهده شده است.
پس از انتشار این تصاویر، یک کمپین گزارش انبوه از کاربران طرفداران سویفت با پیام‌های حمایتی و هشتگ‌هایی مانند «تیلور سویفت هوش مصنوعی» و «محافظت از تیلور سویفت»، این پلتفرم را پر کردند،‌که نهایتا به تعلیق اشتراک گذاری آنها منجر شد.

به گزارش ایتنا یک مدیر اجرایی این شبکه اعلام کرد که پلتفرم X امکان جستجوی نام "تیلور سویفت" خواننده پاپ در شبکه‌های اجتماعی را برای کاربران در این هفته مسدود کرده است.
مطابق گزارش‌ها جستجوی نام سوئیفت در پلتفرم X که قبلاً توییتر نام داشت بعدازظهر روز یکشنبه با پیام خطای «مشکلی پیش آمده، دوباره امتحان کنید» مواجه می‌شد.
البته جو بناروچ یکی دیگر از مدیران این پلتفرم در بیانیه‌ای اعلام کرد: «این صرفا یک اقدام موقت و محتاطانه است، ما ایمنی را در این موضوع در اولویت قرار داده‌ایم.»

اتفاق هشدار دهنده


این رویداد نگرانی‌های زیادی را در مورد سوءاستفاده از محتوای تولید شده توسط هوش مصنوعی، به‌ویژه همزمان با انتخابات ریاست‌جمهوری ایالات متحده افزایش می‌دهد.
یک سخنگوی کاخ سفید، انتشار چنین تصاویر جعلی را "هشدار دهنده" خواند و گفت که مدیران رسانه‌های اجتماعی مسئولیت دارند در جلوگیری از انتشار چنین اطلاعات نادرستی به وظیفه خود عمل کنند.
وی همچنین بر اقدام قاطع تاکید کرد و افزود: «برخورد ضعیف در برابر چنین تصاویری که احتمالاً توسط هوش مصنوعی(AI) ایجاد شده‌اند، به طور نامتناسبی بر زنان ما تأثیر می‌گذارد.»

تیلور سوئیفت در سال 2023 پس از اجرای تور جهانی‌اش، توانست رکوردشکنی کند و به پرمخاطب‌ترین هنرمند موسیقی جهان تبدیل شد.
پس از آن بود که مجله تایم، این خواننده آمریکایی را به عنوان «شخص سال» خود انتخاب کرد.

پس از انتشار تصاویر جعلی، جست‌وجوی "تیلور سویفت" در شبکه X مسدود شد
مجله تایم تیلور سویفت را به عنوان چهره سال 2023 معرفی کرد

ایلان ماسک در برابر انتقادات


اکنون با این رویداد، به نظر می‌رسد انتقادات از ایلان ماسک شدت بگیرد.
ماسک از ابتدا بر لزوم وجود آزادی بیشتر کاربران در توییتر اصرار داشت، و زمانی که در سال 2022 آن را خرید،‌ به دلیل تلاش‌ برای اصلاح سیاست‌های بررسی محتوای توییت‌ها، و نیز انتشار پست‌های جنجالی‌اش در معرض انتقادات بود.
از همین رو تبلیغ‌کنندگان بسیاری،‌ با احتیاط در آن ظاهر می‌شوند،‌ و یا با نگرانی از قرار گرفتن در کنار محتواهای نامناسب، عقب‌نشینی کرده‌اند.

البته شبکه X اعلام کرده که همجنان اکثریت قریب به اتفاق بازدیدهای محتوا مربوط به پست‌های "سالم" است.

لیندا یاکارینو مدیرعامل ایکس و نیز شخص ایلان ماسک، سیاست جدیدی در این شبکه تعریف کرده‌اند به عنوان: «آزادی بیان، نه دسترسی»، که مطابق آن، توزیع برخی پست‌ها محدود می‌شوند اما حذف نمی‌شوند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه فناوری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


70 عکس صبح بخیر انگیزشی با جملات مثبت و امید بخش