رسانه اسرائیلی: 80 درصد از تونل‌های حماس به قوت خود باقی مانده‌اند


رسانه اسرائیلی: 80 درصد از تونل‌های حماس به قوت خود باقی مانده‌اند

به اعتقاد یک رسانه صهیونیستی، انتظار می‌رود همچنان ۸۰ درصد از تونل‌های حماس فعال باشند و اسرائیل در بهترین شرایط فقط به ۲۰ درصد از آن‌ها دسترسی پیدا کرده باشد.

رسانه اسرائیلی: 80 درصد از تونل‌های حماس به قوت خود باقی مانده‌اند

به گزارش راهبرد معاصر؛ پایگاه عبری زبان میوازیک مسئولین آمریکایی و اسرائیلی تاکید دارند، هنوز دست کم ۸۰ درصد از تونل‌هایی که حماس طی سال‌های متمادی آن‌ها را زیر نوار غزه حفر کرده همچنان مصون از حملات ارتش اسرائیل مانده و به قرغم چند ماه جنگ هنوز تلاش‌های اسرائیل برای تخریب آن‌ها بی نتیجه مانده‌اند.

در ادامه این گزارش با استناد به یک گزارش خارجی تاکید شده است، برای دستگیری رهبران حماس و رهایی اسرای اسرائیلی باقی مانده در غزه، راهی جز خنثی کردن توانندی حماس در بکارگیری تونل‌ها وجود ندارد.

در بخش دیگری از این گزارش آمده است، اسرائیل تاکنون روش‌های مختلفی را علیه تونل‌های حماس به کار گرفته که از آن جمله می‌توان به پمپاژ آب مدیترانه به داخل تونل‌ها، حمله هوایی به تونل‌ها، پرتاب بمب و کارگذاشتن مواد منفجره در داخل آنها، ارسال سگ‌های تعلیم دیده یا ربات به داخل تونل‌ها، تخریب دهانه‌های ورودی آن‌ها و ورود به داخل آن‌ها به وسیله نظامیان آموزش دیده اشاره کرد.

اما براساس ارزیابی مسولین آمریکایی و اسرائیلی بین ۲۰ یا حداکثر ۴۰ درصد از تونل‌ها آسیب دیده یا غیر قابل استفاده شده‌اند که اغلب آن‌ها هم در شمال غزه هستند.

اخیرا نیز مسئولین آمریکای اعلام کردند که اسرائیل اقدام به تعبیه یک دستگاه پمپ آب در شهر خانیونس واقع در جنوب نوار غزه کرده است تا از این طریق تونل‌های موجود در آن را غرق کند، به گفته این مسئولین پمپ‌های قبلی آب را از دریای مدیترانه پمپاژ می‌کنند، اما این پمپ آب را از داخل مناطق تحت کنترل اسرائیل به داخل این تونل‌ها منتقل می‌کند. / تسنیم

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


واژگونی خودرو در محور هرابرجان - مروست چهار مصدوم و یک فوتی برجای گذاشت