پورشه ماکان برقی از باتری‌های شرکت چینی CATL استفاده می‌کند


پورشه ماکان برقی از باتری‌های شرکت چینی CATL استفاده می‌کند

پورشه ماکان برقی به مجموعه باتری ساخت شرکت چینی CATL مجهز است. سرانجام پس از مدت‌ها انتظار، پورشه ماکان برقی جدید معرفی شد. این خودروی بدون آلایندگی از باتری ۱۰۰ کیلووات ساعتی استفاده می‌کند و ظاهراً تأمین آن بر عهده CATL چین است. حدود ۱۰ سال پس...

پورشه ماکان برقی به مجموعه باتری ساخت شرکت چینی CATL مجهز است.

سرانجام پس از مدت‌ها انتظار، پورشه ماکان برقی جدید معرفی شد. این خودروی بدون آلایندگی از باتری ۱۰۰ کیلووات ساعتی استفاده می‌کند و ظاهراً تأمین آن بر عهده CATL چین است. حدود ۱۰ سال پس از معرفی اولین نسل ماکان، ژرمن‌ها نسل دوم آن را با قوای محرکه برقی رونمایی کردند. این خودرو پس از تایکان دومین محصول بدون آلایندگی پورشه و اولین شاسی‌بلند برقی‌اش به شمار می‌رود.

پورشه ماکان برقی از باتری‌های شرکت چینی CATL استفاده می‌کند

ماکان برقی همچنین اولین محصول شرکت آلمانی است که با نسخه برقی همزمان عرضه می‌شود. با فروش ۸۷,۳۵۵ ماکان در سال قبل، واضح است که خودروی موردبحث اهمیتی کلیدی برای پورشه دارد. البته ماکان پرفروش‌ترین محصول پورشه در سال قبل نبود و کاین با فاصله بسیار کم، فروش ۸۷,۵۵۳ دستگاه را به خود اختصاص داد. همچنین تایکان در سال ۲۰۲۳ به ۴۰,۶۲۹ مشتری فروخته شد.

پورشه ماکان برقی از باتری‌های شرکت چینی CATL استفاده می‌کند

انتظار می‌رود ماکان نقش مهمی در تحقق اهداف برقی سازی پورشه ایفا کند. شاسی‌بلند جدید این برند در دو نسخه با نام‌های ۴ و توربو عرضه خواهد شد. ماکان ۴ به باتری ۱۰۰ کیلووات ساعتی مجهز است و با یک‌بار شارژ مسافت ۶۱۳ کیلومتری را طی می‌کند. البته مدل توربو شعاع حرکتی ۵۹۱ کیلومتری دارد. قدرت این مدل به ۶۳۰ اسب بخار می‌رسد و صفر تا ۱۰۰ کیلومتر در ساعت ۳.۳ ثانیه‌ای را ثبت می‌کند.

پورشه ماکان برقی از باتری‌های شرکت چینی CATL استفاده می‌کند

رسانه‌های چینی ادعا می‌کنند ماکان برقی جدید از باتری‌های ساخت شرکت مشهور CATL استفاده خواهد کرد. البته از آنجایی ‌که سری محصولات ID فولکس‌واگن نیز از باتری‌های همین شرکت استفاده می‌کنند بنابراین منطقی است که پورشه هم‌ روند مشابهی را طی کند. شرکت CATL تأمین باتری محصولات فورد، هیوندای، تویوتا، بی ام و، ولوو و تسلا را بر عهده دارد.

غول چینی تا نوامبر ۲۰۲۳ حدود ۳۷ درصد سهم بازار باتری خودروهای برقی جهان را در اختیار داشته است. CATL اخیرا چند نوآوری‌ها در صنعت خودروهای برقی معرفی و باتری شنژینگ با سرعت شارژ بسیار بالا را رونمایی کرده است. چینی‌ها ادعا می‌کنند در ۱۰ دقیقه شارژ این باتری می‌توان به شعاع حرکتی ۴۰۰ کیلومتری دست یافت؛ اما فعلا ماکان برقی را می‌توان با استفاده از شارژر DC در ۲۱ دقیقه از ۱۰ به ۸۰ درصد رساند. پورشه ماکان ۴ و ماکان توربو با آستانه قیمت ۷۹ و ۱۰۵ هزار دلار عرضه خواهند شد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه خودرو

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


جنجال جدیدترین رقص حامد آهنگی روی آنتن برنامه اش ! / این مرد بمب رقص است !