هشدار ترامپ درباره وقوع حمله تروریستی در خاک آمریکا


هشدار ترامپ درباره وقوع حمله تروریستی در خاک آمریکا

دونالد ترامپ نامزد پیشتاز جمهوری خواهان برای انتخابات ۲۰۲۴، لایحه مرزی مورد مذاکره را فاجعه‌ای در انتظار وقوع خواند.

هشدار ترامپ درباره وقوع حمله تروریستی در خاک آمریکا

به گزارش راهبرد معاصر، دونالد ترامپ نامزد پیشتاز جمهوری خواهان برای انتخابات 2024، در پستی در شبکه اجتماعی تروث سوشیال لایحه مرزی مورد مذاکره در سنا را «فاجعه‌ای در انتظار وقوع» خواند.

وی در این پست، مرزهای جنوبی کشور را «بدترین» در «تاریخ جهان» نامید و مدعی شد که ممکن است حمله تروریستی دیگری از سوی این مرز در آمریکا اتفاق بیفتد.

ترامپ افزود: فقط 3 سال پیش ما قوی ترین و امن ترین مرز در تاریخ آمریکا را داشتیم. امروز مادر انتظار فاجعه‌ای هستیم که رخ دهد. این بدترین مرز در تاریخ جهان و خاطره دردناکی در کشور بزرگ ما است. در حال حاضر 100 درصد این شانس وجود دارد که حملات تروریستی بزرگی در خاک آمریکا رخ دهد. مرز را ببندید.

وی در ادامه پیام خود خطاب به جمهوری خواهان کنگره نوشت که آنها باید از دست یافتن به یک توافق دو حزبی با محوریت مرز جنوبی خودداری کنند.

ترامپ در پست دیگری نوشت: یک توافق بد مرزی بسیار بدتر از یک توافق مرزی است. این مرز تبدیل به «سلاح کشتار جمعی» می شود و آمریکا از کشوری که بهترین مرزها را در تاریخ جهان داشت، در عرض 3 سال، تبدیل به کشوری با بدترین مرز در تاریخ جهان شده است. منظور او از 3 سال اشاره به دوران ریاست جمهوری بایدن است.

براساس این گزارش، مذاکرات دو حزبی درباره امنیت مرزها، مخالفان و منتقدانی را در بین جمهوری خواهان دارد. برخی جمهوری خواهان قراردادی را درباره امنیت مرزها به عنوان شرطی برای موافقت با کمک های بیشتر به اوکراین، درنظر گرفته‌اند.

روز گذشته سه منبع آگاه اعلام کردند کاخ سفید با محدودیت های جدیدی درباره پناهندگی در مرزها موافقت کرد. این محدودیت ها شامل ایجاد قدرت اخراج پناهندگانی است که به صورت غیرقانونی از طریق مرز مکزیک با آمریکا، وارد شده اند و اگر روزانه بیش از 4 هزار مهاجر از این راه وارد خاک آمریکا شوند، این دسته از مهاجران به سرعت به مکزیک بازگردانده می شوند.

این سه منبع که خواستند نامشان فاش نشود اظهار کردند اگر شمار این مهاجران از 5 هزار نفر فراتر رود،استفاده از قدرت اخراج ضروری است.

یک منبع آگاه اعلام کرد در محدودیت های جدید پناهندگی، مهاجرانی که به دنبال پناهنده شدن هستند همچنان می توانند در گذرگاه های مرزی قانونی درخواست پناهندگی خود را بدهند اگر از قدرت اخراج در مورد آنها استفاده شده است.

این منبع افزود: دولت آمریکا باید روزانه امکان دسترسی به گذرگاه های قانونی را به دستکم 1400 نفر بدهد تا اگر اخراج شدند، درخواست پناهندگی خود را ثبت کنند. همچنین هدف از این لایحه، رسیدگی به درخواست های پناهندگی طی 6 ماه بدون دستگیری مهاجران و سریعتر از فرایند فعلی است که ممکن است سال ها طول بکشد.

براساس نامه‌ای از سوی قانون گذاران جمهوری خواه در مجلس نمایندگان آمریکا که به دست رویترز رسیده است، مایک جانسون رئیس کنگره این لایحه با شکل و فرم فعلی را «مرده در بدو ورود» خواند.

جانسون اظهار کرد همانطور که من سال گذشته نیز در نامه‌ای به بایدن گفتم و از آن زمان تاکنون بر روی آن تاکید کرده‌ام، او می تواند و باید به سرعت اقدامی اجرایی برای حل فاجعه ای که خود آن را ایجاد کرده، انجام دهد.

در همین حال جو بایدن رئیس جمهور آمریکا اظهار کرد لایحه مرزی در حال مذاکره در سنا، «سخت ترین و منصفانه ترین» مجموعه اصلاحات ممکن در قوانین مرزی است و من از آن حمایت می کنم.

وی متعهد شد روزی که این لایحه را با امضا به قانون تبدیل کند، مرزها را هنگام شرایط خطرناک خواهد بست.

در همین حال جو بایدن از کنگره خواست تا بودجه درخواستی خود در ماه اکتبر برای تامین امنیت مرزها را تصویب و تامین کند.

ترامپ، رئیس جمهور سابق آمریکا، همچنین در جمع هوادارانش در لاس وگاس نوادا اظهار کرد اگر لایحه مرزی به تصویب نرسد، «تقصیر من است!»

وی افزود: او از اینکه عدم تصویب لایحه مرزی دو حزبی که در حال مذاکره در سنا است، تقصیر او باشد، خرسند است.

نامزد پیشتاز جمهوی خواهان اگر بتواند جمهوری خواهان کنگره را از تصویب لایحه امنیت مرزی بازدارد، به احتمال بسیار زیاد مورد سرزنش هایی قرار می گیرد.

ترامپ در این گردهمایی ابراز کرد به عنوان رهبر جمهوری خواهان، هیچ شانس در حمایت از این لایحه مرزی از سوی من وجود ندارد. من همه جوره با آن مبارزه خواهم کرد. سناتورهای زیادی می خواهند تقصیر عدم تصویب این لایحه را به گردن من بیاندازند. همه چیز درست است. لطفا تقصیر آن را به گردن من بیاندازید.

لایحه مرزی پیشنهادی دولت بایدن در حل حاضر در حال مذاکره در سنا است اما به احتمال زیاد در کنگره رای نمی آورد.

ترامپ خاطرنشان کرد اگر بایدن می خواهد امنیت مرز را تامین کند، نیازی نیست تا قانونی را تصویب کند. من این کار را بدون هیچ قانونی انجام دادم.

این در حالی است که اختلافات بین دولت «جو بایدن» با ایالت تگزاس در پی صدور حکمی از ایالت تگزاس به نفع دولت بایدن بالا گرفته و به هشدارهایی درباره جنگ داخلی منجر شده است.

قضات دادگاه عالی آمریکا چند روز پیش به ماموران گشت مرزی کشور به طور موقت اجازه دادند تا سیم های خاردار در مرز با مکزیک را که برای جلوگیری از عبور مهاجران غیرقانونی کشیده شده، بردارند.

دولت بایدن خواستار برداشتن این موانع است اما «گرگ ابوت»، فرماندار تگزاس می‌گوید این موانع برای جلوگیری از ورود مهاجران قانونی احداث شده‌اند. او به تصمیم دیوان عالی توجهی نکرده است.

در این میان، برخی از طرفداران ایالت تگزاس با راه‌اندازی هشتگ «تگزیت» خواستار خروج وسیع‌ترین ایالت آمریکا از ایالات متحده شده‌اند و برخی از تحلیلگران نیز درباره وقوع جنگ داخلی هشدار می‌دهند.

از روز دوشنبه صدها پست در شبکه اجتماعی "ایکس"، (توییتر سابق)، با هشتگ "Texit" منتشر شده است که به جدایی تگزاس از ایالات متحده اشاره دارد.

شماری از نماینده‌های دموکرات در کنگره آمریکا از دولت بایدن خواسته‌اند کنترل گارد ملی ایالت تگزاس را در اختیار گرفته و پس از آن موانع احداث‌شده در مرز جنوبی را بردارد.

سیم‌های خاردار مرز مکزیک با آمریکا با هزینه گارد ملی تگزاس و در راستای بخشی از عملیات ستاره تنها (لقب ایالت تگزاس) کشیده شده است که ابتکاری از سوی گرگ ابوت فرماندار جمهوری‌خواه این ایالت بود که در سال 2021 با هدف جلوگیری از عبور غیرقانونی مهاجران از این مرز کشیده شد.

جمهوری خواهان آمریکایی بارها سیاست های دولت بایدن در مورد موضوع مهاجران و عبور مهاجران غیرقانونی از مرز مکزیک را مورد انتقاد قرار داده اند. موضوعی که در آستانه انتخابات ریاست جمهوری در نوامبر سال جاری شدت گرفته و مخالفان بایدن به دنبال استفاده از این موضوع برای تخریب بایدن هستند.

موضوع مهاجران غیرقانونی در آمریکا و تلاش آنها برای ورود به خاک این کشور از طریق مرزهای مکزیک تبدیل به یکی از موضوعات چالش‌برانگیز و بحرانی جدی برای دولت جو بایدن شده است.

گفتنی است از زمان روی کار آمدن جو بایدن در ژانویه 2021، تا کنون دو بار به‌صورت متوالی رکورد عبور غیرقانونی مهاجران از مرزهای جنوبی آمریکا شکسته شده است.

براساس تازه ترین آمارهای اداره حفاظت مرزی و گمرکات آمریکا، در ماه دسامبر گذشته، شمار مهاجران غیرقانونی که از طریق مرز جنوبی وارد خاک آمریکا شدند، از 300 هزار نفر گذشته است. همچنین بیش از 2,000,000 عبور غیرقانونی ورود به ایالات متحده در سال 2022 ثبت شده است./ تسنیم

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


هیچگاه موز و تخم مرغ را باهم نخورید