قیمت برنج هندی نجومی شد


قیمت برنج هندی نجومی شد

ممنوعیت صادرات برنج هند در سال‌جاری میلادی که پیش‌تر منابع هندی اعلام کرده بودند؛ پیش بینی افزایش قیمت برنج هندی را در بازار گوش زد کرده بود. رشدی که در حال حاضر در بازار تقاضا دیده می‌شود.

قیمت برنج هندی نجومی شد

به گزارش راهبرد معاصر؛ برنج شکسته ۵ درصدی هندی با قیمت بی‌سابقه ۵۳۳ تا ۵۴۲ دلار در هر تن در هفته جاری، از ۵۲۵ دلار آمریکا به ۵۳۵ دلار آمریکا در هفته گذشته افزایش یافته است.

ممنوعیت صادرات برنج هند در سال‌جاری میلادی که پیش‌تر منابع هندی اعلام کرده بودند، پیش بینی افزایش قیمت برنج هندی را در بازار گوش زد کرده بود. رشدی که در حال حاضر در بازار تقاضا دیده می‌شود.

اواخر سال گذشته میلادی بلومبرگ خبر از افزایش قیمت برنج هندی را در بازار برمبنای سیاست ممنوعیت صادرات برنج هند خبر داداه بود.


داده‌های موجود هم نشان می‌دهد که نرخ برنج صادر شده از قطب اصلی هند به دلیل عرضه محدود و تقاضای ثابت خریداران آسیایی و آفریقایی به بالاترین حد خود رسید، در حالی که قیمت‌ها در ویتنام و تایلند کاهش یافت.

برنج شکسته ۵ درصدی هندی با قیمت بی‌سابقه ۵۳۳ تا ۵۴۲ دلار در هر تن در هفته جاری، از ۵۲۵ دلار آمریکا به ۵۳۵ دلار آمریکا در هفته گذشته افزایش یافته است.

ایسنا به نقل منابع خارجی در این باره نوشته است: انتظار می‌رود تولید برنج هند در سال مالی جاری برای اولین‌بار در هشت سال گذشته کاهش یابد و چشم‌انداز دهلی نو برای محدود کردن صادرات غلات برای کنترل قیمت موادغذایی افزایش یابد. برنج شکسته ۵ درصدی ویتنام با قیمت ۶۳۰ دلار در هر تن عرضه شد که نسبت به هفته گذشته ۶۵۳ دلار در هر تن کاهش یافته است.

تاجران اظهار کردند که ذخایر داخلی در حال انباشته شدن است و برداشت آغاز شده که انتظار می‌رود در ماه مارس به اوج خود برسد.

قیمت برنج شکسته ۵ درصدی تایلند بین ۶۶۳ تا ۶۶۵ دلار آمریکا در هر تن ذکر شد که اندکی از ۶۶۵ دلار آمریکا در هفته گذشته کاهش یافته است. قیمت برنج در بنگلادش پس از افزایش شدید هفته گذشته علیرغم عملکرد خوب و ذخایر بی‌سابقه، بالا ماند./ اکو ایران

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود کتاب کار دیکته شب اول ابتدایی - کتاب گاج