مبلغ عیدی مددجویان بهزیستی و کمیته امداد به ازای هر نفر


مبلغ عیدی مددجویان بهزیستی و کمیته امداد به ازای هر نفر

میزان عیدی افراد تحت پوشش کمیته امداد و بهزیستی معادل یک ماه مستمری است که دریافت می‌کنند.

میزان عیدی افراد تحت پوشش کمیته امداد و بهزیستی معادل یک ماه مستمری است که دریافت می‌کنند و این مبلغ بر اساس تعداد اعضای خانوار پرداخت می‌شود.

تنها یک ماه تا موعد واریز عیدی و پاداش کارکنان و کارگران باقی مانده و تا سال‌های قبل مرسوم بوده است که مددجویان سازمان بهزیستی نیز مبلغی را تحت عنوان «عیدی» دریافت کنند.

در قانون، چه مباحث اداری و چه قانون حمایت از حقوق معلولان چیزی به اسم عیدی مددجویان نداریم و آنچه تا سال‌های گذشته برای این قشر واریز می‌شد، در واقع همان مستمری مددجویان بود. در واقع سازمان بهزیستی به‌جای تخصیص اعتبار پرداخت ۱۲ ماه مستمری، ۱۳ ماه مستمری را پیش‌بینی می‌کرد که این مسئله در پایان سال گذشته توسط دولت لحاظ نشد.

سازمان برنامه‌وبودجه در توجیه قطع عیدی مددجویان سال ۱۴۰۱ عنوان کرده بود نه سازمان بهزیستی و نه کمیته امداد، ردیف بودجه‌ای تحت عنوان عیدی ندارند و با همین دلیل، مستمری ناچیز پایان سال را قطع کرد که پس از اعتراض گسترده مددجویان، پس از عید نوروز مبلغی معادل نصف مستمری تک نفره را برای مددجویان واریز کرد.

مبلغ عیدی مددجویان بهزیستی و کمیته امداد به ازای هر نفر

اینک مشخص نیست برای سال جاری آیا سازمان برنامه و بودجه بازهم جلوی پرداخت مستمری در قالب عیدی را خواهد گرفت یا مجددا این مبلغ مانند سال‌های اخیر واریز خواهد شد.

لازم به ذکر است که میزان عیدی افراد تحت پوشش کمیته امداد و بهزیستی معادل یک ماه مستمری است که دریافت می‌کنند و این مبلغ بر اساس تعداد اعضای خانوار پرداخت می‌شود.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


سوپر گل آلومینیوم به پرسپولیس +فیلم