افزایش آمار شهدای خبرنگار در غزه به 120 تن


افزایش آمار شهدای خبرنگار در غزه به 120 تن

با شهادت خبرنگار رادیو صوت الاقصی در اردوگاه النصیرات در مرکز نوار غزه، شمار شهدای رسانه در غزه از آغاز جنگ به ۱۲۰ نفر رسیده است.

افزایش آمار شهدای خبرنگار در غزه به 120 تن

به گزارش راهبرد معاصر. دفتر اطلاع رسانی دولت وابسته به جنبش مقاومت اسلامی فلسطین (حماس) در نوار غزه شامگاه امروز (شنبه) با صدور بیانیه کوتاهی، اعلام کرد که شمار خبرنگاران به شهادت رسیده توسط ارتش رژیم صهیونیستی از زمان آغاز تجاوز نظامی آن به این باریکه در هفتم اکتبر سال گذشته (۱۵ مهر ۱۴۰۲) میلادی تاکنون، به ۱۲۰ تن افزایش یافته است.

بر پایه این گزارش، دفتر اطلاع رسانی دولتی در نوار غزه در بیانیه خود در این باره آورده است: شمار شهدای خبرنگار از زمان آغاز جنگ نسل کشی در نوار غزه به دنبال شهادت همکار ما «ایاد احمد الرواغ»، گوینده و مجری برنامه در رادیو الاقصی (محلی) به دست خیانتکاران اشغالگران در اردوگاه «النصیرات» در وسط نوار، به ۱۲۰ تن افزایش پیدا کرد.

این در حالی است که دفتر اطلاع رسانی دولت وابسته به جنبش حماس دوشنبه گذشته نیز در بیانیه دیگری ضمن تاکید بر اینکه رژیم صهیونیستی خبرنگاران را ترور می کند تا روایت فلسطینیان را از بین ببرد و حقیقت را پنهان کند، اعلام کرد که از این رژیم از آغاز جنگ تاکنون دست کم ۱۰ خبرنگار را نیز دستگیر کرده است.

یادآور می شود که ارتش رژیم صهیونیستی ۱۱۳ روز پیش جنگی مرگبار و ویرانگر علیه فلسطینیان ساکن نوار غزه آغاز کرد که بنا بر اعلام مقامات این نوار و سازمان ملل متحد، تا به امروز بیش از ۲۶ هزار و ۲۵۰ شهید و نزدیک به ۶۴ هزار و ۸۰۰ زخمی بر جای گذاشته که کودکان و زنان نزدیک به ۷۰ درصد آنها را تشکیل می دهند و باعث یک فاجعه انسانی و بهداشتی بی سابقه، تخریب گسترده و آوارگی نزدیک به دو میلیون نفر نیز شده است./ مهر

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود آهنگ خاص و بی نظیر اجتماعی سارینا از شاهین نجفی