قوانین مهاجران درقانون اساسی نیاز به بازبینی دارد/اتباع با پول آمدند،نشد سرمایه‌گذاری کنند به قطر و ترکیه رفتند


قوانین مهاجران درقانون اساسی نیاز به بازبینی دارد/اتباع با پول آمدند،نشد سرمایه‌گذاری کنند به قطر و ترکیه رفتند

صادق رضا دوست در واکنش به خرید املاک توسط اتباع غیر قانونی در مشهد به صورت صلح نامه‌ای به خبرنگار اجتماعی رکنا گفت: خرید املاک توسط اتباع غیر قانونی است، در کشور ما اتباع اجازه خرید ملک...

صادق رضا دوست در واکنش به خرید املاک توسط اتباع غیر قانونی در مشهد به صورت صلح نامه‌ای به خبرنگار اجتماعی رکنا گفت: خرید املاک توسط اتباع غیر قانونی است، در کشور ما اتباع اجازه خرید ملک ندارند و افرادی که در این اقدام اتباع را کمک می‌کنند متخلف محسوب می‌شوند و مرتکب جرم شده‌اند.

قوانین مهاجران درقانون اساسی نیاز به بازبینی دارد/اتباع با پول آمدند،نشد سرمایه‌گذاری کنند به قطر و ترکیه رفتند

مدیرکل اسبق اتباع و مهاجرین وزارت کشور با اشاره به مواد قانونی خریدوفروش اتباع گفت: در قانون استملاک «ماده قانونی ۹۶۱ که مانع خرید املاک توسط اتباع خارجی می‌شود وبند ۳ ماده ۹۸۹ که درمورد ایرانی‌هایی است که ترک تابعیت کردند و تابعیت کشور‌های خارجی را دارند دیگر نمی‌توانند طبق قانون در کشور محل تولد خود خرید و فروش کنند و ممنوعیت دارند.

نیاز مبرم به بازنویسی قوانین مهاجرت در قانون اساسی

وی با تأکید بر نیاز به بررسی‌های بیشتر و بازنویسی قوانین مهاجرت در قانون اساسی کشور افزود: این قانون مربوط به سال‌های گذشته است و بابد دوباره مورد بررسی و کارشناسی قرار گیرد چرا که جذب سرمایه‌گذار خارجی را با مشکل مواجه کرده است.

مهاجران با پول آمدند، نشد سرمایه گذاری کنند به قطر و ترکیه رفتند

رضادوست با اشاره به موج ورود اتباع افغان که در تیرماه ۱۴۰۰ به کشور وارد شدند بیان کرد: این مهاجرین سرمایه‌های نقدی بسیاری با خود به کشور آوردند اما به دلیل منع قانونی که در ثبت املاک و سرمایه‌ها برای اتباع داریم نتوانستند در کشور وارد جریان‌های اقتصادی شوند بنابراین به کشور‌های همسایه، مانند قطر و ترکیه مهاجرت کردند و سرمایه‌هایشان را آنجا سرمایه‌گذاری کردند.

رضا دوست در راستای تغییر سیاست‌های مهاجرتی افزود: برای جذب سرمایه‌های خارجی باید مشوق‌هایی در نظر بگیریم. کشور ترکیه برای جذب سرمایه‌های خارجی با دریافت ۴۰۰ هزار دلار اقامت و تابعیت کشور خود را به مهاجرین می‌دهد و برای آن‌ها پاسپورت ترکیه‌ای صادر می‌کند. ضمن اینکه در دوره ای اجازه خرید املاک به اتباع داد و سرمایه هنگفتی از این راه به جریان اقتصادی خود تزریق کرد.

ورود مهاجران به کشور بدون هیچ تدبیری در قوانین برای ایران صدمه است

وی در ادامه با تأکید بر اینکه ورود مهاجرین به کشور بدون هیچ گونه تدبیری در قوانین صدمات زیادی به پیکره اجتماعی و اقتصادی کشور وارد کرده است بیان کرد: به طور مثال اتباع از یارانه‌های آشکار و پنهان کشور که در خدمات درمانی، حمل و نقل، اشتغال وجود دارند استفاده می‌کنند و کشور را با بحران مواجه کرده‌اند.چنانچه می بینید اغلب کشورها با فروش ملک حتی به صورت اقساطی در ازای اجازه اقامت سرمایه های فراوانی از کشور ما خارج کردند.

این کارشناس حوزه اتباع خارجی با اشاره به تهدیدات ورود بی‌برنامه اتباع گفت: مضافا بر تهدیداتی که در حوزه امنیت غذایی برای مردم به وجود می‌آورد می‌تواند خطرات امنیتی دیگری برای کشور ایجاد کنند.

مردم حق دارند که نسبت به ورود این حجم از مهاجر حساس باشند

رضادوست با طرح پیشنهادی گفت: مسئولین با بررسی‌های مجدد قوانین مهاجرت و سرمایه‌گذاری اتباع می‌توانند از فرار سرمایه‌های خارجی پیشگیری کنند و در راستای توسعه کشور گام بردارند. ضمن اینکه این مهاجرین می‌توانند برای کشور فرصت باشند نه تهدید. پیش‌بینی ورود این حجم از مهاجر در کشور وجود نداشت و حضور آنان به افزایش تورم دامن‌زده است. ساماندهی اتباع باید فوراً در دستور کار قرار بگیرد.

وی در خصوص واکنش مردم از حضور اتباع در کشور افزود: مردم حق دارند که نسبت به ورود این حجم از مهاجر حساس باشند چون فشار‌های ناشی از حضور آنان را به خوبی احساس کردند، اما ورود آنان به صورت ناگهانی صورت گرفته و مسئولین کشور درعمل انجام شده قرار گرفتند و در نهایت تا کنون اقداماتی در این رابطه شده که کارساز نبوده است.


قوانین مهاجران درقانون اساسی نیاز به بازبینی دارد/اتباع با پول آمدند،نشد سرمایه‌گذاری کنند به قطر و ترکیه رفتند

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


عکس/ وقتی فرامرز قریبیان و زن جوانش مهمانی به خونه گوگوش رفتند!