اسپاتیفای برنامه اپل برای پیروی از مقررات اتحادیه اروپا را مسخره خواند


اسپاتیفای برنامه اپل برای پیروی از مقررات اتحادیه اروپا را  مسخره  خواند

ایتنا - اسپاتیفای: «شرکت اپل با قانون اتحادیه اروپا موسوم به DMA سازگار نیست و با آن کنار نخواهد آمد.»

یک روز پس از آن که شرکت اپل اعلام کرد به کاربران اتحادیه اروپا اجازه می‌دهد از بازارهای نرم‌افزاری دیگر هم دانلود کنند، اسپاتیفای آن را "کاملا مسخره" عنوان کرد.

به گزارش ایتنا از رویترز، اسپاتیفای در روز جمعه با اشاره به طرح جدید اپل که ظاهرا برای تبعیت از قانون بازارهای دیجیتال اتحادیه اروپا(DMA) تهیه شده، آن را "یک برنامه مسخره تمام‌عیار" عنوان کرد.

مطابق اعلام اپل، از اوایل ماه مارس، توسعه‌دهندگان نرم‌افزار قادر خواهند بود فروشگاه‌های اپلیکیشن موازی را جایگزین App Store در آیفون‌ها کنند تا بتوانند از استفاده از سیستم پرداخت درون‌برنامه‌ای اپل معاف باشند.
البته با وجود این، اپل افزوده که توسعه دهندگان همچنان باید «هزینه فناوری اصلی» را که سالانه 50 سنت یورو برای هر حساب کاربری است بپردازند.

اما مطابق نظر اسپاتیفای، غول استریم موسیقی: "از ابتدا هم مشخص بود که اپل با قانون اتحادیه اروپا موسوم به DMA سازگار نیست و با آن کنار نخواهد آمد، بنابراین آنها طرحی ارائه کرده‌اند که عملا با این قوانین تطبیق نمی‌کند."
اسپاتیفای تصریح کرده که در صورت ماندن در اپ استور و ارائه پرداخت درون برنامه‌ای خود تحت شرایط جدید، باید ۱۷ درصد کمیسیون بپردازد.

اما شرکت اپل نیز در پاسخ به این ادعا به رویترز گفت: "هر توسعه دهنده‌ای قادر به انتخاب است."
بنا به ادعای اپل، "بر اساس شرایط جدید، بیش از 99 درصد توسعه دهندگان، مبلغی معادل قبل و یا حتی کمتر را به اپل پرداخت خواهند نمود."

با این حال، مدیر صنعت اتحادیه اروپا روز جمعه اعلام کرد که اگر تغییرات مورد نظر در برنامه جدید اپل، با قوانین این اتحادیه سازگار نباشد، اپل با واکنشی جدی‌تر مواجه خواهد شد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه فناوری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دیکته شب | دیکته کلاس اول دبستان