مسکو آماده گفت‌وگو با اتحادیه اروپا درباره عرضه گاز است


مسکو آماده گفت‌وگو با اتحادیه اروپا درباره عرضه گاز است

به گزارش رکنا،خبرگزاری ریانووستی روسیه از قول الکساندر نواک نوشت: اگر اتحادیه اروپا بخواهد، ما آماده گفت‌وگو هستیم اما تاکنون چنین تمایلی ندیده‌ایم. بر اساس یک قرارداد پنج ساله بین مسکو و...

به گزارش رکنا،خبرگزاری ریانووستی روسیه از قول الکساندر نواک نوشت: اگر اتحادیه اروپا بخواهد، ما آماده گفت‌وگو هستیم اما تاکنون چنین تمایلی ندیده‌ایم.

بر اساس یک قرارداد پنج ساله بین مسکو و کی‌یف در سال ۲۰۱۹، روسیه از طریق اوکراین به اروپا گاز صادر می‌کند.

بر اساس این گزارش، این توافق با وجود آغاز جنگ روسیه در اوکراین در فوریه ۲۰۲۲ (اسفند ۱۴۰۰) ادامه یافته است، اگرچه تحویل گاز روسیه به اروپا از آن زمان به شدت کاهش یافته است.

خبرگزاری رویترز نیز در این خصوص گزارش داد: اوایل این هفته دولت اوکراین اعلام کرد که بدنبال مذاکره با مسکو درباره امکان تمدید قرارداد انتقال گاز روسیه به اروپا نخواهد بود.

سخنگوی دفتر ریاست‌جمهوری روسیه (کرملین) به تازگی در این باره گفت: خودداری احتمالی اوکراین از تمدید قرارداد ترانزیت گاز با فدراسیون روسیه منجر به تغییراتی در تمام زنجیره‌های لجستیکی منتهی به کشورهای اتحادیه اروپا خواهد شد.

این گزارش می‌افزاید که جنگ اوکراین که مسکو آن را عملیات نظامی ویژه می‌نامد، باعث شد تا اروپا تلاش کند سوخت روسیه را با منابع دیگر و انرژی‌های تجدیدپذیر جایگزین کند.

با این حال مدیر عامل شرکت گازپروم روسیه پیشتر در سخنانی گفته بود که بر خلاف ادعاهای گذشته، بسیاری از کشورهای اروپایی گاز مسکو را می‌خرند.

ایرنا


مسکو آماده گفت‌وگو با اتحادیه اروپا درباره عرضه گاز است

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


انشا در مورد غروب | 7 انشا زیبا کوتاه و بلند با موضوع غروب برای محصلین