رنگ تاکسی‌های برقی تهران مشخص شد


رنگ تاکسی‌های برقی تهران مشخص شد

بنابر اعلام شورای عالی ترافیک شهری کشور، تاکسی‌های برقی که به زودی وارد ناوگان حمل و نقل شهر تهران می‌شوند به رنگ آبی فیروزه‌ای خواهند بود. به گزارش پدال، سید مجتبی شفیعی دبیر شورای ترافیک شهرهای کشور با اعلام این خبر اطهار داشت: در جلسه ۱۹۰...

بنابر اعلام شورای عالی ترافیک شهری کشور، تاکسی‌های برقی که به زودی وارد ناوگان حمل و نقل شهر تهران می‌شوند به رنگ آبی فیروزه‌ای خواهند بود.

به گزارش پدال، سید مجتبی شفیعی دبیر شورای ترافیک شهرهای کشور با اعلام این خبر اطهار داشت:

در جلسه ۱۹۰ شورای عالی ترافیک شهری کشور رنگ‌ تاکسی‌های برقی “آبی فیروزه‌ای” تعیین شد.

وی دلیل انتخاب این رنگ را سهولت مسافران در تشخیص، تمایز در جریان ترافیکی، متداول بودن در دنیا و کاربرد خاص این رنگ در فرهنگ ایرانی-اسلامی برشمرد. رنگ فیروزه‌ای علاوه بر این مفهوم سازگاری با محیط زیست را نشان می‌دهد.

اخیرا نیز تاکسیرانی افغانستان ناوگان تاکسی خود را با کرولای فیروزه‌ای نوسازی کرده است. این تاکسی‌ها در شهر مشهد نیز تردد می‌کنند.

رنگ تاکسی‌های برقی تهران مشخص شد

رنگ فیروزه‌ای پرکاربرد و جدید در حمل و نقل دنیا

از سال‌ها قبل رنگ زرد به عنوان نشان مرسوم تاکسی در دنیا شناخته شده است. با پیشرفت صنعت خودرو و ورود خودروهای برقی به دنیا، خودروسازان و شرکت‌های حمل و نقل برای اینکه در ظاهر این مدل از خودروها با خودروهای درون سوز تمایز ایجاد کنند، به استفاده از رنگ‌ها و المان‌های متفاوتی روی آوردند.

رنگ تاکسی‌های برقی تهران مشخص شد

در ابتدا خودروهای برقی و هیدروژنی با رنگ سبز که از طبیعت و سرسبزی الهام گرفته شد به دنیا معرفی شدند. با رشد عرضه خودروهای برقی و هیبریدی در دنیا به خصوص شهرهای آلوده، به جهت تبلیغ سازندگان برای استفاده از این خودروها، نماد آسمان آبی و پاک به عنوان رنگ جدید خودروها استفاده شد.

در حال حاضر در کنار رنگ مرسوم زرد، طیف‌های مختلف رنگ آبی نیز به عنوان شاخصه خودروهای پاک به ویژه در تاکسیرانی شناخته می‌شوند.

رنگ تاکسی‌های برقی تهران مشخص شد
برچسب ها
تاکسی

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه خودرو

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


انواع فونت و متن بسم الله الرحمن الرحیم برای بیو اینستا