پیش بینی بورس فردا شنبه 7 بهمن 1402


پیش بینی بورس فردا شنبه 7 بهمن 1402

در این گزارش به بیان وضعیت بورس در هفته اول بهمن ماه ۱۴۰۲ و روند سقوط آن و همچنین پیش بینی بورس روز شنبه ۷ بهمن ماه ۱۴۰۲ براساس وضعیت بورس در این هفته پرداخته شده است.

در نخستین روز هفته اول بهمن ماه ۱۴۰۲: در پایان معاملات روز شنبه شاخص کل بورس تهران با ۱۹ هزار و ۳۱ واحد ریزش، به ۲ میلیون و ۱۶۶ هزار و ۹۴۵ واحد رسید. همچنین شاخص هم وزن با ۸ هزار واحد افت به ۷۵۴ هزار و ۳۴۰ واحد رسید.

در این روز نمادهای تاپیکو، شستا، شتران، شبندر، رمپنا، خودرو و وبملت بیشترین تاثیر را بر این شاخص گذاشتند و همگی موجب سقوط شاخص شدند.

روز شنبه شاخص فرابورس نیز در پایان معاملات با ۲۵۲ واحد سقوط به ۲۶ هزار و ۴۲ واحد رسید.

در این روز نمادهای فصبا، آریا و شگویا بیشترین تاثیر منفی را بر شاخص فرابورس گذاشتند.

روز دوم بورسی هفته اول بهمن ماه ۱۴۰۲: در پایان معاملات روز یکشنبه ۱ بهمن ماه ۱۴۰۲ شاخص کل بورس تهران با ۱۳ هزار و ۷۲۵ واحد افت، به ۲ میلیون و ۱۵۳ هزار و ۲۰۳ واحد رسید. همچنین شاخص هم وزن با ۱۰ هزار و ۳۰ واحد ریزش به ۷۴۴ هزار و ۳۰۲ واحد رسید.

در این روز نمادهای تاپیکو، شستا، شتران، خودرو، وغدیر و شبهرن بیشترین تاثیر را بر شاخص داشتند و همگی باعث افت شاخص شدند.

روز یکشنبه شاخص فرابورس نیز در پایان معاملات با ۳۷۱ واحد سقوط به ۲۵ هزار و ۶۷۱ واحد رسید.

در این روز نمادهای بپاس، آریا و فصبا بیشترین تاثیر منفی را بر شاخص فرابورس گذاشتند.

روز سوم بورسی هفته اول بهمن ماه ۱۴۰۲: در پایان معاملات روز دوشنبه ۲ بهمن ماه ۱۴۰۲ شاخص کل بورس تهران با ۶ هزار و ۶۶۴ واحد ریزش، به ۲ میلیون و ۱۴۶ هزار و ۵۴۸ واحد رسید. همچنین شاخص هم وزن با ۴ هزار و ۵۳۰ واحد افت به ۷۳۹ هزار و ۷۷۲ واحد رسید.

پیش بینی بورس فردا شنبه 7 بهمن 1402

در این روز نماد بوعلی بیشترین تاثیر مثبت را بر بازار داشت. در مقابل اما نمادهای تاپیکو، رمپنا و خودرو بیشترین تاثیر منفی را بر شاخص گذاشتند.

روز دوشنبه شاخص فرابورس نیز در پایان معاملات با ۱۴۷ واحد سقوط به ۲۵ هزار و ۵۲۳ واحد رسید.

در این روز نمادهای آریا، انتخاب و شاوان بیشترین تاثیر منفی را بر شاخص فرابورس داشتند.

روز چهارم بورسی هفته اول بهمن ماه ۱۴۰۲: در پایان معاملات روز سه شنبه ۳ بهمن ماه ۱۴۰۲ شاخص کل بورس تهران با ۲۶ هزار و ۵۲۷ واحد ریزش، به ۲ میلیون و ۱۲۰ هزار و ۳۵ واحد رسید. همچنین شاخص هم وزن با ۱۵ هزار و ۶۵۸ واحد کاهش به ۷۲۴ هزار و ۱۱۶ واحد رسید.

در این روز نمادهای شپنا، فولاد، تاپیکو، فملی، اخابر، خودرو و وکغدیر بیشترین تاثیر را بر شاخص گذاشتند و همگی موجب سقوط این شاخص شدند.

روز سه شنبه شاخص فرابورس نیز در پایان معاملات با ۳۹۴ واحد افت به ۲۵ هزار و ۱۲۹ واحد رسید.

در این روز نمادهای آریا، وسپهر، انتخاب، خاور، شگویا، شاوان، خدیزل بیشترین تاثیر منفی را بر شاخص فرابورس داشتند.

روز پنجم بورسی هفته اول بهمن ماه ۱۴۰۲: در پایان معاملات روز چهارشنبه ۴ بهمن ماه ۱۴۰۲ شاخص کل بورس تهران با ۳ هزار و ۴۱۵ واحد صعود، به ۲ میلیون و ۱۲۳ هزار و ۴۶۴ واحد رسید. همچنین شاخص هم وزن ۳ هزار و ۸۴۵ واحد رشد یافت و به ۷۲۷ هزار و ۹۶۱ واحد رسید.

در این روز نمادهای فولاد، حکشتی، فملی، اخابر و شستا بیشترین تاثیر مثبت و نمادهای پارسان و شبریز بیشترین تاثیر منفی را بر شاخص بورس گذاشتند.

روز چهارشنبه شاخص فرابورس نیز در پایان معاملات با ۱۵۰ واحد رشد به ۲۵ هزار و ۲۸۰ واحد رسید.

در این روز نمادهای هرمز، خاور، آریا، مادیرا، زاگرس، شگویا و شاوان بیشترین تاثیر را بر شاخص فرابورس گذاشتند و همگی به صعود شاخص کمک کردند.

پیش بینی بورس روز شنبه ۷ بهمن ماه ۱۴۰۲

در این هفته نمادهای فولاد، حکشتی، فملی، اخابر و شستا بالاترین تاثیر مثبت بر شاخص کل بورس و نمادهای تاپیکو، شستا، شتران، شبندر، رمپنا، خودرو، وبملت، وغدیر، شبهرن، شپنا، فولاد، فملی، اخابر، وکغدیر، پارسان و شبریز بیشترین تاثیر منفی را بر این شاخص گذاشتند.

همچنین نمادهای هرمز، خاور، آریا، مادیرا، زاگرس، شگویا و شاوان بیشترین تاثیر مثبت را بر شاخص فرابورس و نمادهای فصبا، آریا، شگویا، بپاس، انتخاب، شاوان، وسپهر، خاور و خدیزل داشتند.

حال بورس این روزها آنچنان جالب نیست که مهدی افضلیان کارشناس و مدرس بازار سرمایه در این باره گفته است: در یک روز عادی سرمایه گذار تمایلی برای خرید صندوق‌های طلا حداقل در بازه کوتاه مدت نداشت اما اکنون بلایی بر سر بازار سرمایه آمده که سرمایه گذار برای نوسان کوتاه مدت حاضر است صندوق‌های طلا را بالاتر از nav خریداری کند که این نتیجه خروج پول از صندوق‌های درآمد ثابت، سهام و ورود به صندوق‌های طلاست.

گفتنی است که ارزش معاملات خرد آنگونه که در اخبار برخی رسانه ها نوشته شده است نسبت به میانگین هفتگی و ماهانه، کاهش قابل توجهی نداشته است. و همچنین در یک هفته گذشته بر شدت خروج هم نسبت به میانگین ماهانه افزوده شده است.

کارشناس بازار سرمایه گفت: بورس ایران طاقت فرسا شده به طوریکه از ۱۲ ماه سال ۱۰ ماه ریزشی و نزولی است و تنها ۲ ماه سال پررونق است.

همچنین مهدی روزبهانی کارشناس بازار سرمایه با توجه به اوضاع کنونی بورس در گفت‌وگو با یک خبرگزاری گفته است: چرا بورس به چنین روز و حالی افتاده؟ آقای عشقی، رئیس سازمان بورس اگر در این شرایط توان کنترل و مدیریت این بازار را ندارید، چرا استعفا نمی‌دهد.

این کارشناس همچنین افزوده است: یک روز نرخ خوراک پتروشیمی‌ها، یک روز شایعه توقف بورس کالا، یک روز قیمت گذاری دستوری، یک روز کاهش قیمت دلار، یک روز تنش‌های سیاسی منطقه، یک روز عوارض و مالیات‌های غیر منطقی، یک روز اظهار نظر بیجا و غیر کارشناسانه مسؤولان و… سایه این بهانه‌ها روی سر بورس سنگینی می‌کند.

چرا وضعیت بورس این روزها نابسامان است؟

اوضاع نابسامان بورس حتی انقادها را به سمت رئیس جمهور کشانده است که روزبهانی در گفتگویی اینگونه گفته است: آقای رئیس جمهور و تیم اقتصادی ایشان که در شروع روی کار آمدن اولویت نخست خود را مردم و بازار سرمایه اعلام کردند، اکنون برای تأمین کسری بودجه خود با گرفتن انواع و اقسام مالیات و گران کردن نرخ خوراک پتروشیمی‌ها و … دست روی سود شرکت‌های بورسی گذاشته‌اند و صنایع بورسی را یکی پس از دیگری در تیر رأس خود قرار داده‌اند.

وی بر سخنانش نیز افزوده است: به نظر می‌رسد رئیس سازمان بورس قادر به کنترل و مدیریت بازار سهام نیست و به همین دلیل سهامداران خواهان استعفای آقای عشقی هستند. جای مدیران متخصص، کاربلد و نترس در بورس خالی است، متأسفانه طی ماه‌های اخیر مدیران بورسی ثابت کرده‌اند که در حد و اندازه مدیریت این بازار نیستند و جسارت و تخصص کافی را جهت اداره امور ندارند و حداقل کار مثبتی که می‌توانند انجام دهند این است که با یک استعفا و خداحافظی رسمی سهامداران خرد را خوشحال کنند.

براستی همانطور که روزبهانی گفته است، مگر غیر از این است که کشور ما پر از منابع و ثروتمند است چرا در زمستان نباید گاز داشته باشد که صنایع را با خاموشی روبرو کند و در تابستان برق ندارد که کارخانه‌های تولید سیمان باید خاموش شوند؟

روزبهانی ادامه داده است: این روزها بازی بورس مار و پله ای است که هر ثانیه سهامدار باید منتظر نیش خوردن و بازگشت به نقطه صفر که نه، فرو رفتن در ضرر باشد.

این کارشناس خاطرنشان کرده است که در کل سال، سر جمع بازار ما ۲ ماه کمی رونق می‌گیرد و سهامداران خُرد باید ۱۰ ماه پس از آن با منفی‌های فرسایشی و طاقت فرسا تاوان همان ۲ ماه را بدهند!

اوضاع بورس که این روزها حسابی زخمی بر سینه سهامدارانش گذاشته است تا کی باید اینگونه بگذرد؟ براستی چرا مسئولان بورسی علت حال خراب بورس را بررسی نمی کنند تا چاره ای مناسب برای حل این بحران بورسی پیدا کنند؟!

با توجه به اینکه شاخص کل بورس در آخرین روز بورسی این هفته یعنی روز چهارشنبه ۴ بهمن ماه با ۳ هزار و ۴۱۵ واحد صعود، به ۲ میلیون و ۱۲۳ هزار و ۴۶۴ واحد رسید. و همچنین شاخص هم وزن نیز برخلاف روزهای دیگر این هفته ۳ هزار و ۸۴۵ واحد افزایش یافت و به ۷۲۷ هزار و ۹۶۱ واحد رسید. بنابر این احتمال ریزش بورس روز شنبه دور از انتظار نیست، البته باید منتظر بمانیم و ببینیم که آیا بورس روند صعود را در پیش می گیرد یا سقوط؟. آیا بورس هفته دوم بهمن ماه سبزپوش می شود؟

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه بورس

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


پرورش گل برگ ذرتی گیاه آپارتمانی + شرایط و نگهداری از این گل زیبا