بازیکن جدید اردوی تیم ملی کیست؟


بازیکن جدید اردوی تیم ملی کیست؟

با مصدومیت صادق محرمی اهمیت یک پیش بینی سرمربی تیم ملی قبل از جام ملت‌های آسیا نمایان شد

بازیکن جدید اردوی تیم ملی کیست؟

به گزارش راهبرد معاصر؛ امیر قلعه نویی ۲۷ بازیکن را برای حضور در جام ملت‌های آسیا رسانه‌ای کرد. در توضیح کادر فنی تیم ملی آمده بود که با توجه به احتمال غیبت سردار آزمون یک نام بیشتر در فهرست تیم ملی هست و از همان موقع خیلی از کارشناسان و اهل فن شروع به گمانزنی در این مورد کردند.

البته که حضور سردار برای ما بسیار مهم بود و خوشبختانه او توانست خود را به جام ملت‌های آسیا برساند، اما سوژه آن روز‌ها حدس زدن نام بازیکنی بود که از این فهرست خط می‌خورد. بازیکنی که شانس حضور در جام ملت‌های آسیا را در دقیقه ۹۰ از دست می‌داد.

خیلی از کارشناسان فکر می‌کردند که قلعه نویی، آریا یوسفی را خط بزند. او و محمد جواد حسین نژاد دو بازیکن جوان سپاهان که ستاره‌های این فصل لیگ برتر بودند، بیشترین احتمال حذف از لیست تیم ملی را داشتند، اما با توجه به یک فرمول قدیمی شانس یوسفی برای خط خوردن بیشتر دیده می‌شد!

معمولا در تورنمنت‌هایی مثل جام جهانی یا جام ملت‌ها مربیان برای هر پست دو بازیکن را در نظر می‌گیرند. تنها پست دروازه‌بانیست که همیشه سه بازیکن دارد و معمولاً مربیان بسته به شرایط یک یا دو بازیکن چند پسته را هم با خود می‌برند.

سامان قدوس تنها بازیکن تیم ملی در فهرست بود که می‌توانست در پست پلی میکر بازی کند. با توجه به منطقه بازی حسین نژاد خیلی‌ها فکر می‌کردند این جوان به عنوان ذخیره سامان در فهرست نهایی مسافران قطر باشد.

از طرف دیگر در لیست تیم ملی رامین رضاییان و صادق محرمی دو مدافع راست بودند. دیگر کسی باور نمی‌کرد که یک دفاع راست دیگر بتواند مسافر قطر شود، اما امیر قلعه نویی همه را غافلگیر کرد.

محمد جواد حسین نژاد خط خورد و آریا یوسفی به قطر رفت تا برخی انتقادات بابت این انتخاب سرمربی تیم ملی را نشانه بروند، اما واقعیت این بود که با توجه به مصدومیت رامین در روز‌های منتهی به سفر تیم ملی به قطر امیر پیش‌بینی کرده بود که شاید در این منطقه از زمین دستش خالی بماند.

حالا با توجه به مصدومیت صادق محرمی و اینکه اعلام شده او به دلیل آسیب دیدگی از ناحیه لیگامنت زانوی چپ ادامه رقابت‌های جام ملت‌های آسیا را از دست داد، کند اهمیت این پیش بینی قلعه نویی بیشتر نمایان شد. این درست که بابت از دست رفتن صادق ناراحت هستیم، اما خوشبختانه تیم ملی در سمت راست خط دفاعی کمبودی ندارد.

گفتنی است طبق قوانین تیم ملی فوتبال ایران می‌تواند صادق محرمی را از لیست خارج و یک بازیکن جدید به اردوی تیم ملی دعوت کند و باید منتظر ماند و دید که آیا امیر قلعه‌نویی رسما چنین درخواستی را ارایه خواهد داد یا خیر. بازیکن دعوت‌شده باید از لیست ۵۰ نفره‌ای باشد که قبلا از سوی فدراسیون فوتبال ایران برای کنفدراسیون فوتبال آسیا ارسال شده است. / خبرورزشی

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


ساخت کاردستی ورزشی برای کودکان با روش های ساده و راحت