فشار آل خلیفه بر مخالفان بحرینی/ ضربه سخت یمن به آمریکا


فشار آل خلیفه بر مخالفان بحرینی/ ضربه سخت یمن به آمریکا

شیخ عبدالله الدقاق، نماینده رهبر شیعیان بحرین در ایران با بیان اینکه رژیم آل خلیفه با چراغ سبز آمریکا، انگلیس و رژیم صهیونیستی در حال فشار بر فعالان سیاسی-اجتماعی و شیعیان بحرینی است، درباره مقاومت یمنی ها گفت: آمریکا و انگلیس نباید به نیابت از رژیم صهیونیستی وارد اقدام علیه یمن می‌شدند و حال که این اقدام انجام شد، ضربات سختی از خود یمنی‌ها متحمل می‌شوند.

فشار آل خلیفه بر مخالفان بحرینی/ ضربه سخت یمن به آمریکا

به گزارش «راهبرد معاصر»؛ مردم بحرین با وجود فضای سرکوبگری و خفقان حاکم بر این کشور در سایه همکاری و روابط آشکار و علنی حکومت آل خلیفه با رژیم صهیونیستی، در محکومیت تجاوز به یمن و حمایت از غزه تظاهرات کردند.


چندی پیش نیز منامه، پایتخت بحرین شاهد برگزاری تجمع مردمی در حمایت از مردم مظلوم غزه بود. در این تجمع که با وجود فضای سنگین سرکوبگری حکومت آل خلیفه برگزار شد، مردم از رژیم آل خلیفه خواستند توافق عادی‌سازی روابط با رژیم صهیونیستی را لغو کند.

کشورهای عربی با سکوت خود برابر تجاوزات رژیم صهیونیستی باعث وخیم شدن اوضاع شدند


شیخ عبدالله الدقاق، نماینده رهبر شیعیان بحرین در ایران درباره فضای خفقان حاکم بر این کشور و نحوه ادامه اعتراضات شیعیان بحرینی به خبرنگار «راهبرد معاصر» گفت: شرایط امنیتی همچنان بر بحرین حاکم است و آل خلیفه با چراغ سبز آمریکا، انگلیس و رژیم صهیونیستی در حال فشار بر فعالان سیاسی-اجتماعی و شیعیان است، ولی تظاهرات مردم ادامه دارد و هر از چند گاهی تعدادی از شیعیان بحرینی در راه دفاع از حق خود به شهادت می‌رسند.


وی افزود: حکومت آل خلیفه عرصه را بر فعالان فعالیت‌های سیاسی-اجتماعی تنگ کرده است و جوانان بحرینی چاره‌ای جز فرار از کشور ندارند؛ ولی ساختار انقلاب بحرین همچنان ادامه دارد، تظاهرات در مناطق مختلف علیه حکومت انجام می‌شود، ولی نوع آن با گذشته تفاوت دارد؛ یعنی فشارها بیشتر از خارج از کشور از سوی مخالفان بحرینی وارد می‌شود و مخالفان داخلی با سرکوبگری آل خلیفه راهی زندان می‌شوند.


نماینده رهبر شیعیان بحرین در ایران درباره مقاومت فلسطین در جنگ غزه عنوان کرد: بعد از جنگ غزه مزدوران آمریکایی، انگلیسی و متحدان رژیم صهیونیستی که در عرصه سیاسی به عنوان جیره و مواجب بگیر تل آویو شناخته می‌شوند، همچون گذشته خود را متعهد به سیاه نمایی وضعیت مقاومت دیدند و در همین راستا کشورهای عربی با سکوت خود برابر تجاوزات رژیم صهیونیستی باعث وخیم شدن اوضاع شدند.


دقاق گفت: بحران غزه غیرقابل تأویل یا تحریف است و کشورهای عربی ناگزیر از پذیرش مسئولیت خود در قبال فلسطین هستند.


وی مقاومت انصارالله یمن را برابر تهدیدات آمریکا و غرب ستود و تصریح کرد: یمنی‌ها در حمایت از مقاومت فلسطین ثابت کردند کشوری مستقل و با اراده هستند. بی تردید یمن این روزها در حوزه خلیج فارس و منطقه آقایی می‌کند و مبارزان با شرف یمنی مزدوران صهیونیستی و غربی را با چالش جدی مواجه کرده‌اند.


نماینده رهبر شیعیان بحرین در ایران گفت: معتقدم حرکت یمنی‌ها در راستای ظهور امام زمان (عج) و از نشانه‌های آخرالزمان است. انصارالله یمن با اقدامات خود در بستن باب المندب سیلی سختی به آمریکا و رژیم صهیونیستی زد و به طور مستقیم وارد جبهه مقاومت در برابر تجاوزات رژیم صهیونیستی در نوار غزه شد.

یمنی‌ها در حمایت از مقاومت فلسطین ثابت کردند کشوری مستقل و با اراده هستند


وی افزود: آمریکا و انگلیس نباید به نیابت از رژیم صهیونیستی وارد اقدام علیه یمن می‌شدند؛ حال که این اقدام انجام شد، ضربات سختی از خود یمنی‌ها متحمل می‌شوند، هرچند محور مقاومت انصارالله و مقاومت‌ یمن را در حمله به محور آمریکایی تنها نخواهند گذاشت. وظیفه ما در کشورهای اسلامی تنظیم، تبلیغ و نشر مقاومت است و برای حمایت از غزه و عملیات مقاومت فلسطین با عنوان «طوفان الاقصی» باید این سه الگو را در پیش گرفت.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


انتقام با لباس زباله گردی / قاتل دستگیر شد