در سفر وزیر ورزش و جوانان به ازبکستان چه گذشت؟


در سفر وزیر ورزش و جوانان به ازبکستان چه گذشت؟

وزیر ورزش و جوانان در سفر به ازبکستان با وزیر ورزش این کشور دیدار کرد.

در سفر وزیر ورزش و جوانان به ازبکستان چه گذشت؟

به گزارش راهبرد معاصر؛ کیومرث هاشمی که برای بازدید از تأسیسات ورزشی شهر المپیک تاشکند در سفری ۱۰ ساعته در ازبکستان حضور پیدا کرد، در دیدار با ادهم اکرموف وزیر ورزش ازبکستان با تأکید بر زمینه‌های فرهنگی مشترک میان دو کشور گفت: ایران و ازبکستان ریشه‌های تاریخی و فرهنگی مشترکی دارند که بسیار عمیق است. در ورزش هم پوریای، ولی در دو کشور ایران و ازبکستان ریشه دارد.

وی با تأکید بر ضرورت همکاری بیشتر میان نهاد‌های ورزشی ایران و ازبکستان تصریح کرد: فدراسیون‌های ورزشی دو کشور باید زمینه‌های همکاری ایجاد کرده و نسبت به برگزاری اردوی مشترک و مسابقات ورزشی دوستانه اقدام کنند. عزم دولت ایران برای برقراری روابط بهتر با دولت محترم ازبکستان راسخ است و دلیل این موضوع، رشد بسیار قابل توجه روابط دو کشور در دو سال اخیر و چهار دیدار روسای جمهور دو کشور است.

اکرموف ضمن ابراز خرسندی از دیدار با وزیر ورزش و جوانان ایران گفت: کشور شما علی‌رغم تحریم‌های بی‌شمار، از رشد و توسعه خوبی در زمینه‌های مختلف، از جمله ورزش برخوردار است و تمایل داریم که همکاری‌های دوجانبه مثمرثمری در ورزش داشته باشیم. می‌دانم شما از خانواده ورزش ایران هستید و از سوابق شما معاونت ورزش آموزش و پرورش است. ورزش مدارس یکی از اصلی‌ترین مسیر‌های توسعه ورزش یک کشور است و تمایل داریم ما را در این زمینه یاری کنید.

وزیر ورزش و جوانان ایران به همراه گروهی از کارشناسان فنی و عمرانی، در سفری ۱۰ ساعته برای بررسی پروژه ساخت مجموعه ورزشی توسط یک شرکت چینی، به ازبکستان سفر کرده است تا از نزدیک، کیفیت فنی و مهندسی ساخت مجموعه ورزشی در دستِ احداث در تاشکند به منظور برگزاری المپیک جوانان ۲۰۲۵ را بررسی کند. / تسنیم

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


پرورش گل برگ ذرتی گیاه آپارتمانی + شرایط و نگهداری از این گل زیبا