تسلیت سخنگوی سازمان امنیت و همکاری اروپا به مناسبت سقوط هواپیمای ایلوشین-76


تسلیت سخنگوی سازمان امنیت و همکاری اروپا به مناسبت سقوط هواپیمای ایلوشین-76

دیوید داج، سخنگوی سازمان امنیت و همکاری اروپا، سقوط هواپیمای ایلوشین-76 را تسلیت گفت.

به گزارش اسپوتنیک، دیوید داج، سخنگوی سازمان امنیت و همکاری اروپا، در مورد سقوط ایلوشین-76 در استان بلگورود گفت که این سازمان خشونت را محکوم می کند و هر مرگی یک تراژدی است، اما هنوز چگونگی این حادثه مشخص نشده است.
وی روز پنجشنبه در یک کنفرانس خبری گفت: هر مرگی یک تراژدی است و این جنگ جان های زیادی را گرفته است، از جمله در روزهای آخر.
به گفته وی، حقایق این اتفاق "هنوز مشخص نشده است."
وی افزود: سازمان امنیت و همکاری اروپا فقط می تواند خشونت را بیشتر محکوم کند و تکرار کند که حفاظت از زندگی از اهمیت بالایی برخوردار است. بهترین راه برای دستیابی به این هدف پایان دادن به درگیری روسیه و اوکراین است.
وزارت دفاع روسیه روز چهارشنبه اعلام کرد یک هواپیمای ترابری ایلوشین-76 نیروی هوافضای روسیه با 65 اسیر اوکراینی که برای مبادله در حال انتقال بودند و همچنین خدمه و افراد همراه در استان بلگورود سقوط کرد. در اثر این حادثه 74 نفر جان خود را از دست دادند.
به گفته وزارت دفاع روسیه، کی یف به خوبی از انتقال قریب الوقوع اسرا برای مبادله، که قرار بود روز چهارشنبه انجام شود، آگاه بود. وزارت امور خارجه روسیه اعلام کرد که سقوط هواپیمای ایلوشین-76 "یک سوال بزرگ در مورد احتمالات حداقل برخی از توافقات" با کی‌یف ایجاد می‌کند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه روسیه

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


فیلم/ خلاصه بازی تاتنهام 2 - آرسنال 3