از سرگیری تظاهرات علیه نتانیاهو در تل‌آویو


از سرگیری تظاهرات علیه نتانیاهو در تل‌آویو

صد‌ها تظاهرات کننده روز چهارشنبه با برگزاری تظاهرات در تل‌آویو از کابینه اسرائیل خواستند تا به توافقی برای آزادی اُسرا در غزه دست پیدا کند.

از سرگیری تظاهرات علیه نتانیاهو در تل‌آویو

به گزارش راهبرد معاصر؛ تظاهرات علیه نتانیاهو روز چهارشنبه نیز در تل‌آویو برگزار شد.

تظاهرات کنندگان که یکی از خیابان‌های تل‌آویو را مسدود کرده بودند خواستار آزادی اُسرا در غزه شدند.

از سوی دیگر خانواده‌های شماری از اسرای اسرائیلی، بعدازظهر روز دوشنبه، به جلسه کمیسیون دارایی کنست (پارلمان رژیم اسرائیل) یورش بردند.

براساس گزارش رسانه‌های اسرائیلی، خانواده‌های اسرا که از بی‌توجهی تل‌آویو به خواسته‌هایشان خشمگین بودند، ناگهان با داد و فریاد وارد جلسه اعضای کنست شدند.

خانواده‌های اسرای اسرائیلی تاکنون چندین با برگزاری تجمعات اعتراضی در شهر‌های بزرگ فلسطین اشغالی خواستار تلاش هرچه سریع‌تر تل‌آویو برای اسرا شده‌اند.

نیرو‌های مقاومت فلسطین در تاریخ هفتم ماه اکتبر (پانزدهم مهر ماه) حدود ۲۳۹ شهرک‌نشین را در شهر‌ها و مناطق اطراف به اسارت درآوردند و آن‌ها را با خود به نوار غزه بردند که ده‌ها نفر از آن‌ها به‌ازای آزادی ۲۴۰ اسیر فلسطینی پس از تحویل به نیرو‌های صلیب سرخ آزاد شدند.

خانواده‌های اسرای اسرائیلی، شامگاه روز جمعه، نیز مقابل خانه «بنیامین نتانیاهو» نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی در شهر «قیساریا» در جنوب حیفا تحصن کرده بودند.

تحصن‌کنندگان مقابل خانه نتانیاهو چادر بر پا کرده بودند و محل را ترک نمی‌کردند. پیشتر، برخی از این خانواده‌های خشمگین به شبکه «کان» گفته بودند که دیگر به کابینه نتانیاهو اعتماد ندارند. تل آویو برآورد می‌کند که حدود ۱۳۶ اسیر اسرائیلی همچنان در نوار غزه تحت اسارت باشند. / فارس

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


گرگها