تحت هیچ شرایطی تکریم ارباب رجوع را فراموش نکنید


تحت هیچ شرایطی تکریم ارباب رجوع را فراموش نکنید

به گزارش رکنا ، به گزارش مرکز رسانه قوه قضائیه ، حجت‌الاسلام والمسلمین محسنی اژه‌ای طی سخنانی در جمع قضات و کارکنان دستگاه قضایی استان بوشهر، ضمن تبریک و تهنیت ایام و اعیاد ماه مبارک رجب،...

به گزارش رکنا ، به گزارش مرکز رسانه قوه قضائیه ، حجت‌الاسلام والمسلمین محسنی اژه‌ای طی سخنانی در جمع قضات و کارکنان دستگاه قضایی استان بوشهر، ضمن تبریک و تهنیت ایام و اعیاد ماه مبارک رجب، اظهار کرد: الگو و اسوه ما، امیرالمومنین علی(ع) است که انسان کامل و صراط مستقیم و معیار حق هستند.

رئیس عدلیه در ادامه به تبیین و‌ تشریح دوران زندگی مبارک حضرت امیرالمومنین(ع) و سختی‌ها و مشقت‌هایی که حضرت علی(ع) برای حفظ و ارتقاء اسلام متحمل شدند پرداخت و گفت: برای استقرار نظام اسلامی، ایثارگری‌های بسیاری در‌ طول تاریخ صورت گرفته است و خون‌های بسیاری ریخته شده است؛ بنابراین مسئولیت خطیری بر دوش ما است و ما باید تکلیف خود را در حق خانواده شهدا و ایثارگران و عموم مردم ایفا کنیم.

رئیس قوه قضائیه با اشاره به مشکلات و مضایق موجود در مراکز و مراجع قضایی گفت: تکلیف من و مسئولان ستادی در قوه قضاییه است که مشکلات شما کارکنان و قضات دستگاه قضایی را مرتفع سازیم و من شهادت می‌دهم که مسئولان ستادی قوه قضائیه، تمام وُسع و تلاش خود را برای رفع مشکلات شما به کار بردند و توفیقی که حاصل شده، همین است که مشاهده می‌کنید.

قاضی‌القضات تصریح کرد: شما کارکنان واحدهای قضایی و قضات، راه‌حل‌ها و پیشنهادات خود را برای رفع مسائل و مشکلات موجود ارائه دهید؛ من همواره به مسئولان ذی‌ربط قضایی تاکید دارم که نمایندگان مجلس و مسئولان دولتی را به مراکز و مراجع قضایی دعوت کنید تا آنها از نزدیک با مسائل و مشکلات واحدهای قضایی و کمبود امکانات در این واحدها آشنا شوند.

حجت‌الاسلام والمسلمین محسنی اژه‌ای خطاب به کارکنان واحدهای قضایی و قضات گفت: مسائل و مشکلات موجود و کمبود امکانات نباید سبب کاهش انگیزه شما برای خدمت‌رسانی هرچه مطلوب‌تر به مردم شود.

رئیس دستگاه قضا به کارکنان و قضات توصیه کرد تحت هیچ شرایطی تکریم ارباب رجوع را فراموش نکنند و در امور خود، انضباط حداکثری داشته باشند.

رئیس قوه قضائیه در پایان خطاب به قضات تاکید کرد که در تنظیم پرونده‌ها به غنای محتوایی و نگارشی توجه داشته باشند و به‌ویژه این مقوله را در قبال پرونده‌های ناظر بر درخواست ماده ۴۷۷ و ماده ۴۲۸ پیرامون تفاضل دیه، بیش از پیش مدنظر داشته باشند.

پیش از سخنان رئیس قوه قضائیه، «مهرانگیز» رئیس کل دادگستری استان بوشهر طی سخنانی به بیان مسائل و مشکلات مراکز و مراجع قضایی این استان پرداخت و در ادامه از کاهش تعداد ۱۹ هزار پرونده از پرونده‌های مُسن واحدهای قضایی استان بوشهر طی ۱۵ ماه گذشته خبر داد.

وی افزود: پس از بازدید مردادماه سال گذشته رئیس دستگاه قضا از انبارهای اموال تملیکی استان بوشهر، اقدامات گسترده‌ای در مجموعه قضایی استان در راستای ساماندهی و تعیین تکلیف کالاهای موجود در این انبارها صورت گرفت که در نهایت تا پایان سال ۱۴۰۱ ، حدود ۴ هزار میلیارد تومان از اموال تملیکی استان بوشهر به فروش رسید؛ همچنین از آغاز سال ۱۴۰۲ تا به امروز، هزار و ۶۰۰ میلیارد تومان از اموال تملیکی استان بوشهر، فروخته شدند.

در این جلسه، نمایندگان قضات، کارکنان اداری و‌ شوراهای حل اختلاف استان بوشهر، به بیان دیدگاه‌ها و نقطه‌نظرات خود پرداختند.


تحت هیچ شرایطی تکریم ارباب رجوع را فراموش نکنید

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


عکس | قابی دیدنی از بازیگر زن پُرحاشیه در حرم امام رضا(ع)