عبور ناوشکن آمریکایی از تنگه تایوان


عبور ناوشکن آمریکایی از تنگه تایوان

نیروی دریایی ایالات متحده امروز (چهارشنبه) از عبور یک فروند ناوشکن آمریکایی از تنگه تایوان خبر داد.

عبور ناوشکن آمریکایی از تنگه تایوان

به گزارش راهبرد معاصر؛ ناوگان هفتم نیروی دریایی ایالات متحده اعلام کرد که ناوشکن آمریکایی «جان فین» امروز از تنگه تایوان عبور کرده است. در بیانیه این ناوگان آمده است که این ناوشکن آمریکایی «با رعایت قوانین بین‌المللی» از این تنگه عبور کرد.

نیروی دریایی آمریکا که در گذشته نیز اقداماتی از این قبیل انجام داده، مانند همیشه هدف از این اقدام خود در تنگه تایوان را «نشان‌دادن تعهد آمریکا به حمایت از آزادی دریانوردی» برای همه کشور‌ها دانست.

این ناوشکن آمریکایی در حالی از تنگه تایوان عبور کرد که در هفته جاری روزنامه «ساوت چاینا مورنینگ پست» از یک حمله شبیه‌سازی‌شده در چین خبر داد که پکن در آن حمله به ناو‌های ایالات متحده را تمرین کرد.

تایوان جزیره‌ای خودگردان است که چین آن را بخشی از سرزمین اصلی خود دانسته و حمله نظامی را یکی از راه‌های پس‌گرفتنش عنوان کرده است.

آمریکا بزرگترین تامین‌کننده تسلیحاتی تایوان بوده و بار‌ها به روش‌های مختلف اعلام کرده که در صورت حمله چین، به نحوی از این جزیره خودگردان حمایت خواهد کرد. بر اساس پیمان‌های امضا شده میان واشنگتن و تایپه، ایالات متحده قانونا موظف به حمایت از تایوان است. /ایسنا

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


واکنش تند مرکز پژوهش‌های مجلس در رسانه دولت!/چرا قیمت دلار را بین 65 تا 75 هزار تومان ن...