السودانی: حملات آمریکا به تشدید غیرمسئولانه تنش کمک می‌کند


السودانی: حملات آمریکا به تشدید غیرمسئولانه تنش کمک می‌کند

نخست وزیر عراق حمله آمریکا در خاک این کشور را عزم آشکار برای آسیب رساندن به امنیت و ثبات در عراق دانست.

السودانی: حملات آمریکا به تشدید غیرمسئولانه تنش کمک می‌کند

به گزارش راهبرد معاصر، دفتر محمد شیاع السودانی، نخست وزیر عراق حملات هوایی بامداد امروز چهارشنبه آمریکا در خاک عراق را به شدت محکوم کرد.

در این بیانیه آمریکا به اقدام «با عزم آشکار برای آسیب رساندن به امنیت و ثبات در عراق» متهم شده است. السودانی این حمله را «اقدامی غیرقابل قبول [که] سال‌ها همکاری دو طرف را تضعیف می‌کند، آشکارا حاکمیت عراق را نقض می‌کند و به تشدید رفتار‌های غیرمسئولانه دامن می‌زند» توصیف کرد.

دفتر نخست وزیری از جامعه جهانی خواست تا از نقض ثبات و حاکمیت عراق جلوگیری کند. در این بیانیه آمده است: «ما با این عملیات‌ها به عنوان حرکت تجاوزکارانه برخورد خواهیم کرد و اقدامات لازم را برای حفظ جان و کرامت عراقی‌ها در سرزمینشان انجام خواهیم داد.»

دانشکده نظامی در جرف‌النصر و منطقه‌ای نزدیک گذرگاه «طریبیل» در مرز عراق-اردن هدف حملات آمریکا قرار گرفت. تاسیسات نظامی متعلق به کتائب حزب‌الله و سایر گروه‌های مقاومت هدف این حملات بوده است.

قاسم الاعرجی، مشاور امنیت ملی عراق در خصوص حملات واشنگتن در خاک عراق در شبکه اجتماعی ایکس گفت: «طرف آمریکایی باید به جای هدف قرار دادن و بمباران پایگاه‌های یک نهاد ملی عراق برای توقف حمله [اسرائیل] به غزه فشار بیاورد»./ باشگاه خبرنگاران

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


عکس/ وقتی فرامرز قریبیان و زن جوانش مهمانی به خونه گوگوش رفتند!