بمباران مراکز تجمع آوارگان فلسطینی توسط جنگنده‌های اسرائیل


بمباران مراکز تجمع آوارگان فلسطینی توسط جنگنده‌های اسرائیل

گزارش‌های رسانه‌ای حاکی از آن است که جنگنده‌های رژیم صهیونیستی طی بامداد و صبح امروز حمله‌های خود را علیه بخش‌های مختلف غزه متوقف نکرده و به صورت گسترده خانه‌های مسکونی را هدف قرار دادند.

بمباران مراکز تجمع آوارگان فلسطینی توسط جنگنده‌های اسرائیل

به گزارش راهبرد معاصر، شبکه الجزیره گزارش داد که تعداد شهدای حمله وحشیانه رژیم صهیونیستی به منازل مسکونی در عزبه ملین واقع در اردوگاه جبالیا به هفت تن و ۱۵ زخمی رسیده است.

خبرنگار شبکه المیادین نیز تاکید کرد که جنگنده‌های رژیم صهیونیستی منازل واقع در غرب اردوگاه النصیرات در مرکز نوار غزه را بمباران کردند. این در حالی است که آوارگان فلسطینی در این منازل پناه گرفته بودند.

در جریان بمباران‌های گسترده خان یونس تعدادی از فلسطینی‌های بی گناه به شهادت رسیده و تعدادی نیز زخمی شدند. زخمی‌های این حمله‌ها به بیمارستان ناصر در خان یونس منتقل شدند. جنگنده‌های رژیم صهیونیستی همچنین رفح واقع در جنوب نوار غزه را بمباران کردند.

در همین حین توپخانه رژیم صهیونیستی نیز مدرسه‌های اطراف بیمارستان ناصر را به صورت مستقیم هدف حمله‌های وحشیانه خود قرار داد. این مدرسه‌ها محل اسکان تعداد زیادی از آوارگان فلسطینی بود. جنگنده‌های رژیم صهیونیستی خودروهای شهروندان فلسطینی در غرب رفح را نیز بمباران کردند.

حمله‌های پی در پی اشغالگران صهیونیست علیه شهروندان فلسطینی در نوار غزه باعث شده اوضاع انسانی و معیشتی در این باریکه فاجعه بار شود.

آژانس امدادرسانی و کاریابی سازمان ملل برای آوارگان فلسطینی «آونروا» روز گذشته با صدور بیانیه ای اعلام کرد: حدود ۲۵ درصد جمعیت نوار غزه با گرسنگی فاجعه باری روبرو هستند.

در این بیانیه آمده است: ۵۷۰ هزار نفر در غزه که حدود ۲.۳ میلیون فلسطینی در آنجا زندگی می‌کنند، با گرسنگی فاجعه بار دست و پنجه نرم می‌کنند.

آونروا در بیانیه خود خاطرنشان کرد که با افزایش خطر قحطی، سازمان ملل نیز خواستار افزایش چشمگیر دسترسی به کمک‌های بشردوستانه است.

۱.۹ نفر نیز در نوار غزه به‌دلیل حمله‌های اشغالگران صهیونیست آواره شده اند./ مهر

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


نظرات شهید مطهری درباره عفاف و حجاب راهگشاست