تبعات بستن باب المندب برای غرب/ محک بزرگ دادگاه لاهه


تبعات بستن باب المندب برای غرب/ محک بزرگ دادگاه لاهه

سید مرتضی السندی، از رهبران جنبش الوفاءالاسلامی بحرین با بیان اینکه جنبش انصارالله یمن در پیشانی و خط مقدم محور مقاومت قرار دارد، گفت: ایجاد ناامنی در دریای سرخ و بستن تنگه باب المندب به روی کشتی‌های وابسته به دشمن صهیونیستی باعث افزایش فشارهای سیاسی و بیشتر اقتصادی بر این رژیم شده است.

تبعات بستن باب المندب برای غرب/ محک بزرگ دادگاه لاهه

به گزارش «راهبرد معاصر»؛ از آنجایی که یمن در نزدیکی دریای سرخ و تنگه باب المندب و در مسیرهای حمل و نقل کشتی‌های تجاری و نفتی جهان قرار دارد، وجود پایگاه هوایی مؤثر در منطقه می‌تواند به حفظ امنیت این مسیرها کمک کند. به همین دلیل، پایگاه هوایی الدلیمی اهمیت چشمگیری برای امنیت و استقرار منطقه دارد.


آنچه به نظر می‌آید، اینکه آمریکا در رصد و یافتن اهداف نظامی با مشکل مواجه شده است، زیرا به گفته مقام های یمنی، بسیاری از قابلیت‌های نظامی و تهاجمی ارتش یمن پس از حملات هوایی آمریکا و انگلیس دست‌نخورده باقی مانده و فقط تقریبا ۲۰ درصد قابلیت‌های موشکی و پهبادی ارتش و نیروهای مسلح یمن در این حملات از بین رفته است.


بعید است حملات آمریکا بتواند مانع اهداف انصارالله شود و عبور کشتی‌های تجاری به مقصد رژیم صهیونیستی را به روال سابق بگرداند و مقاومت یمن در زمان و مکان مناسب به حملات آمریکا و انگلیس پاسخ خواهد داد و آنها را در تحقق اهدافشان ناکام می‌گذارد، زیرا حملات غرب بازدارنده نیست و همچنان مقاومت یمن از ورود کشتی‌های تجاری به مقصد سرزمین های اشغالی جلوگیری می‌کند.

اگر بگوییم یمن در پیشانی و خط مقدم محور مقاومت قرار دارد، سخن به گزافه نگفته‌ایم؛ آنها همزمان در حال اقدام در راستای منافع ملی خود و نیز حفظ منافع مقاومت غزه و مقابله با دشمن صهیونیستی و متحدانش هستند


سید مرتضی السندی، از رهبران جنبش الوفاءالاسلامی بحرین درباره مقاومت یمنی ها برابر ائتلاف دریایی آمریکا به خبرنگار «راهبرد معاصر» گفت: بستن تنگه باب المندب اقدام بدیع و شجاعانه‌ای بود که مقاومت یمن و برادران انصارالله انجام دادند و به طور مداوم در حال ضربه زدن به منافع رژیم صهیونیستی و متحدانش در غرب و آمریکا هستند.


وی افزود: ایجاد ناامنی در دریای سرخ و بستن تنگه باب المندب به روی کشتی‌های وابسته به دشمن صهیونیستی باعث افزایش فشارهای سیاسی و بیشتر اقتصادی بر این رژیم شده است. این اقدام هوشمندانه از مردم شجاع یمن دور از انتظار نبود، زیرا آنها بارها از چنین اقدامات زیرکانه و هوشمندانه‌ای علیه ائتلاف متجاوز عربی به سرکردگی عربستان سعودی استفاده کرده بودند.


رهبر جنبش الوفاءالاسلامی بحرین عنوان کرد: مبارزان یمن با روحیه جهادی خود راه را بر استکبار جهانی بستند و عرصه را بر آنها تنگ کردند. بی‌تردید هرگونه تحرک غرب و آمریکا برای واکنش متقابل به اقدامات یمنی‌ها بر جرئت و جسارت آنها خواهد افزود.


سندی گفت: اگر بگوییم یمن در پیشانی و خط مقدم محور مقاومت قرار دارد، سخن به گزافه نگفته‌ایم؛ آنها همزمان در حال اقدام در راستای منافع ملی خود و نیز حفظ منافع مقاومت غزه و مقابله با دشمن صهیونیستی و متحدانش هستند. جنایت های رژیم صهیونیستی در غزه ماهیت و بطن جامعه بین‌الملل را آشکار کرد و نشان داد تمامی شعار‌هایی که نهادهای بین المللی مدافع حقوق بشر سرمی‌دادند، پوچ و بیهوده بوده است. معتقدم اقدامات برادران مبارزمان در انصارالله یمن گامی عالی است؛ زیرا به رژیم صهیونیستی فشار آوردند و روند ارسال تمامی کالا‌هایی را که از دریای سرخ به سوی این سرزمین های اشغالی روانه می‌شد، متوقف کردند.


رهبر جنبش الوفاءالاسلامی بحرین تصریح کرد: ائتلاف دریایی آمریکا نتیجه‌ای جز اتحاد بیشتر اجزای محور مقاومت برابر آمریکا و متحدانش ندارد، عرصه را بر متجاوزان تنگ‌تر خواهد کرد و پیروزی نهایی با مقاومت یمن و نیز موفقیت مقاومت غزه برابر دشمن صهیونیستی خواهد بود.


سندی درباره عملیات «طوفان الاقصی» نیز گفت: مقاومت فلسطین را شاید بتوان به دو دوره قبل و بعد از عملیات «طوفان الاقصی» تقسیم کرد. عملیات مقاومت فلسطین در هفتم اکتبر 2023 میلادی نقطه عطف بسیار مهمی در تاریخ مقاومت و وحدت منطقه ای آن است. اگر دقت کنید، در همه تقابل های گذشته فاصله و مرزی میان عملیات گروه‌های مقاومت همچون جنبش جهاد اسلامی فلسطین، حماس، حزب‌الله لبنان یا انصارالله یمن وجود داشت، اما در این تقابل با رژیم صهیونیستی مقاومت منطقه در یک محور متحد شدند.

ائتلاف دریایی آمریکا نتیجه‌ای جز اتحاد بیشتر اجزای محور مقاومت برابر آمریکا و متحدانش ندارد


وی همچنین درباره اقدام حقوقی آفریقای جنوبی در اقامه دعوی علیه جنایت های رژیم صهیونیستی در دیوان کیفری بین‌المللی تأکید کرد: دادگاه لاهه اکنون برابر آزمون بزرگی قرار دارد و باید درباره جنایت های صهیونیسم در غزه قضاوت کند. طبعاً اگر این دادگاه در محکومیت رژیم غاصب صهیونیستی حکم صادر نکند، اعتماد جهانیان به چنین نهاد‌های مدعی عدالت و بی طرفی از بین خواهد رفت و مجامع حقوق بشری بین المللی در تحقق وعده‌های خود شکست خواهند خورد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


خوشمزه‌های مضر را با نوشابه نخورید!