حملات جدید آمریکا علیه حوثی ها در یمن


حملات جدید آمریکا علیه حوثی ها در یمن

فرماندهی مرکزی آمریکا (سنتکام) اعلام کرد که ارتش آمریکا حملات جدیدی را علیه حوثی‌ها در یمن انجام داد و دو موشک ضد کشتی را منهدم کرد.

به گزارش اسپوتنیک، این فرماندهی در بیانیه‌ای در شبکه‌های اجتماعی گفت: "نیروهای فرماندهی مرکزی ایالات متحده دو موشک ضد کشتی حوثی‌ها را که آماده پرتاب بودند، هدف قرار دادند".
ظاهراً ارتش آمریکا موشک‌های مربوطه را در قلمرو تحت کنترل حوثی‌ها کشف کرد و تشخیص داد که این موشک‌ها تهدیدی برای کشتی‌های تجاری و آمریکایی هستند و پس از آن آنها را "در دفاع از خود" منهدم کردند.
حملات در یمن
در اواسط نوامبر، حوثی ها در حمایت از فلسطینیان در نوار غزه، شروع به حمله به کشتی های مرتبط با اسرائیل در دریای سرخ کردند که باعث شد ترافیک کشتی ها از طریق سوئز کاهش یابد.
ایالات متحده نیز به نوبه خود آغاز عملیاتی را برای حفاظت از کشتیرانی همراه با ده کشور دیگر اعلام کرد. انصارالله هشدار داد که حق حمله به کشتی های اعضای این ائتلاف را برای خود محفوظ می دارد. چندین درگیری در دریا بین حوثی ها و ارتش آمریکا رخ داده است.
در 12 ژانویه، ایالات متحده و بریتانیا حملات هوایی علیه اهداف حوثی ها در چهار استان یمن انجام دادند. جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا، این عملیات را پاسخی به تهدیدی برای کشتیرانی آزاد خواند، بدون اینکه ادامه عملیات نظامی را رد کند.
حوثی ها می گویند که در نتیجه یک حمله موشکی تلافی جویانه توانسته اند یک کشتی جنگی آمریکا را در دریای سرخ غرق کنند.

روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


عکس/ هانده ارچل از چهره و ظاهر جدیدش رونمایی کرد!