شناور غیرمجاز صید ترال در خلیج فارس توقیف شد / 4 خدمه دستگیر شدند


شناور غیرمجاز صید ترال در خلیج فارس توقیف شد / 4 خدمه دستگیر شدند

به گزارش رکنا، مجتبی قهرمانی رئیس‌کل دادگستری هرمزگان گفت: به‌دستور مقام قضایی و در پی گزارش اداره شیلات سیریک، یک فروند شناور غیرمجاز صید ترال توسط مأموران دریابانی...

به گزارش رکنا، مجتبی قهرمانی رئیس‌کل دادگستری هرمزگان گفت: به‌دستور مقام قضایی و در پی گزارش اداره شیلات سیریک، یک فروند شناور غیرمجاز صید ترال توسط مأموران دریابانی شناسایی و توقیف شد.

وی در ادامه تأکید کرد: به‌منظور صیانت از حقوق عامه و تسهیل زمینه فعالیت بیشتر برای صیادان بومی، با تدابیر اتخاذشده از سوی دستگاه قضایی، توقیف شناور‌های غیرمجاز در آب‌های استان هرمزگان به مأموریت مشترک شیلات، دریابانی و دیگر ضابطین تبدیل شده است.

قهرمانی با اشاره به دستگیری 4 نفر از خدمه این شناور افزود: بنا بر گزارش ضابطان، شناور مذکور مجهز به تور صیادی غیرمجاز ترال بوده است.

رئیس‌کل دادگستری هرمزگان همچنین با بیان اینکه صید ترال باعث تخریب محیط زیست دریا می‌شود، گفت: دریا موهبتی الهی است که امروز در اختیار ما قرار دارد و باید از آن به‌عنوان امانتی برای آیندگان مراقبت کنیم و این امر مستلزم قاطعیت در حفاظت از زیستگاه‌های آبزیان و برخورد جدی با متخلفین است.

وی در پایان با اشاره به تأکیدات ریاست قوه قضاییه مبنی بر لزوم صیانت از ثروت‌های ملی در دریا و مقابله با صید ترال، اظهار داشت: دستگاه قضایی استان هرمزگان در راستای عمل به سیاست‌های ابلاغی، برخورد قاطعانه و بدون اغماض با افرادی را که از طریق صید غیرمجاز، معیشت مردم و صیادان بومی را به خطر می‌اندازند در دستور کار خود قرار داده است.


شناور غیرمجاز صید ترال در خلیج فارس توقیف شد / 4 خدمه دستگیر شدند

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


بهترین و زیباترین شعر درباره جشن خودکار برای کلاس سوم و چهارم ابتدایی