جدیدترین شرایط تحصیل رایگان در آلمان 2024


یکی از چالش‌های مهاجرت تحصیلی، هزینه‌های زندگی و تحصیل در کشور مقصد است. آلمان یکی از محبوب‌ترین مقاصد تحصیلی برای دانشجویان بین‌المللی بوده که سیستم آموزشی عالی، فرصت‌های شغلی فراوان و هزینه‌های زندگی نسبتاً پایینی دارد. در سال ۲۰۱۴ نیز همه...

یکی از چالش‌های مهاجرت تحصیلی، هزینه‌های زندگی و تحصیل در کشور مقصد است. آلمان یکی از محبوب‌ترین مقاصد تحصیلی برای دانشجویان بین‌المللی بوده که سیستم آموزشی عالی، فرصت‌های شغلی فراوان و هزینه‌های زندگی نسبتاً پایینی دارد. در سال ۲۰۱۴ نیز همه ایالت‌های آلمان، هزینه شهریه دانشگاه‌ها را حذف یا به حداقل رساندند که شرایط فوق‌العاده‌ای را برای تحصیل در این کشور فراهم می‌کند. اگر به‌دنبال تحصیل رایگان در آلمان، شرایط و دانشگاه‌های آن هستید، این مقاله برای شما نوشته شده است.

جدیدترین شرایط تحصیل رایگان در آلمان 2024

شرایط تحصیل رایگان در آلمان؛ چه کسانی می‌توانند رایگان تحصیل کنند؟

همه می‌توانند در آلمان بدون شهریه تحصیل کنند. آلمانی‌ و غیر آلمانی‌ فرقی ندارد؛ به‌عنوان یک دانشجو در آلمان با هر ملیتی، واجد شرایط تحصیل رایگان در موسسات دولتی هستید. البته این معافیت فقط برای دانشجویان مقطع کارشناسی است و دانشجویان کارشناسی ارشد و دکتری باید شهریه پرداخت کنند.
اما باز هم شهریه و هزینه‌های زندگی در آلمان بسیار پایین‌تر از سایر کشورها مانند بریتانیا، ایالات متحده آمریکا و کانادا است. با کسب اطلاعات در مورد صفر تا صد مهاجرت تحصیلی به آلمان و انتخاب دانشگاه مناسب می‌توانید بدون دغدغه‌های هزینه در کشوری پیشرفته تحصیل کنید.

جدیدترین شرایط تحصیل رایگان در آلمان 2024

معیارهای تحصیل رایگان در آلمان؛ مدارک و شرایط لازم

آلمانی‌ها عموماً معتقدند که آموزش نباید به‌عنوان یک محصول تجاری تلقی شود و دسترسی رایگان به آموزش عالی، رشد اقتصادی و رفاه بیشتر جمعیت را تضمین می‌کند. به‌همین دلیل از سال ۲۰۱۶ شهریه برای دانشجویان مقطع کارشناسی در دانشگاه‌های دولتی را حذف کرده و تحصیل را برای دانشجویان داخلی و بین‌المللی رایگان کردند. البته دانشگاه‌های دولتی برای پوشش هزینه‌های متفرقه، هر ترم مبلغ ناچیزی را تحت عنوان هزینه اسمی از دانشجویان دریافت می‌کنند. این هزینه اسمی تقریباً ۱۰۰ تا ۳۵۰ یورو برای کل ترم است. برای تحصیل رایگان در آلمان، دانشجویان باید شرایط زیر را داشته باشند:
• مدرک دیپلم دبیرستان یا معادل آن
• مدرک زبان آلمانی در سطح B2
• آیلتس ۶ یا نمره تافل ۸۰
• نامه پذیرش دانشگاه
اگر ثابت کنید که در دبیرستان زبان انگلیسی خوانده‌اید، ممکن است برخی از دانشگاه‌های آلمان شما را از گرفتن نمره آزمون زبان معاف کنند. همچنین دریافت ویزای دانش اموزی المان و تحصیل در آلمان از زمان مدرسه، شرایط را برای قبولی در دانشگاه‌‌ها هموارتر می‌کند.

جدیدترین شرایط تحصیل رایگان در آلمان 2024

بهترین دانشگاه‌های آلمان با شرایط تحصیل رایگان؛ در چه دانشگاه‌هایی می‌توانیم ثبت نام کنیم؟

تقریباً ۳۰۰ دانشگاه دولتی و بیش از ۱۰۰۰ برنامه تحصیلی در آلمان با شرایط آموزش رایگان وجود دارد. در ادامه به معرفی برخی بهترین دانشگاه‌ها می‌پردازیم:

نام دانشگاهرتبه جهانی QS در سال ۲۰۲۴بهترین دوره‌ها
دانشگاه فنی مونیخ۳۷مدیریت، علوم داده، مهندسی برق و علوم کامپیوتر
دانشگاه لودویگ ماکسیمیلیان مونیخ۵۴انگلیسی، علوم کامپیوتر، علوم داده، مدیریت و اقتصاد
دانشگاه آزاد برلین۹۸انگلیسی، روانشناسی، علوم کامپیوتر و مدیریت
RWTH آخن۱۰۶علوم کامپیوتر، مهندسی خودرو، مهندسی مکانیک و علم داده
دانشگاه هومبولت برلین۱۲۰اقتصاد، انگلیسی، مددکاری اجتماعی و علم داده
دانشگاه فنی برلین۱۵۴مهندسی مکانیک، علوم کامپیوتر و مهندسی انرژی
دانشگاه توبینگن۲۱۳یادگیری ماشین، علوم کامپیوتر، اقتصاد و انگلیسی، الهیات، علوم طبیعی
دانشگاه بن۲۳۹علوم کامپیوتر، بیوتکنولوژی، انگلیسی و اقتصاد
دانشگاه هایدلبرگ=۸۷فیزیک، علوم داده، انگلیسی، مهندسی برق و اقتصاد
دانشگاه‌های نام برده فقط تعدادی از بهترین دانشگاه‌ها با شرایط تحصیل رایگان در آلمان هستند. این دانشگاه‌ها در رتبه بندی بین‌المللی دانشگاه‌های سراسر جهان توانسته‌اند جایگاه خوبی کسب کنند.

جدیدترین شرایط تحصیل رایگان در آلمان 2024

هزینه‌های جانبی برای زندگی در آلمان؛ بررسی میانگین هزینه‌ها به‌طور تقریبی

به‌طور‌متوسط، یک دانشجوی آلمانی ۸۶۷ یورو در ماه هزینه دارد. این هزینه‌ها شامل اجاره، هزینه‌های سفر، غذا، پوشاک، مواد آموزشی، بیمه درمانی، تلفن، اینترنت، هزینه‌های مجوز رادیو و تلویزیون و فعالیت‌های تفریحی می‌شود. در جدول زیر میانگین همه هزینه‌های یک ماه دانشجویان آلمانی به‌صورت جداگانه آمده است:

اجاره۳۳۲ یورو
غذا و خوراک۱۵۴ یورو
پوشاک۴۸ یورو
حمل و نقل۱۱۶ یورو
هزینه‌های درمانی۹۶ یورو
مواد آموزشی۲۴ یورو
فعالیت‌های تفریحی و ورزشی۶۵ یورو
هزینه اشتراک تلفن، اینترنت، تلویزیون و رادیو۳۲ یورو
هزینه‌های نام برده به‌صورت میانگین بوده و ممکن است در ماه با توجه به شرایط تغییر کند؛ اما به‌طورکلی میانگین هزینه‌های زندگی دانشجویی به‌غیر از شهریه و هزینه‌های دانشگاه، ۸۶۷ یورو در ماه است.

انتخاب دانشگاه درست؛ مهم‌ترین عامل تایید درخواست

قطعا تحصیل رایگان در آلمان بسیار مطلوب و جذاب بوده؛ به‌ویژه چون برای دانشجویان بین‌المللی نیز این شرایط فراهم شده است؛ زیرا در بسیاری از کشورها دانشجویان خارجی ملزم به پرداخت شهریه هستند. مهم‌ترین شرط تایید درخواست دانشگاه، انتخاب دانشگاه درست است. دانشگاهی که با شرایط شما سازگار و منطبق بوده و احتمال پذیرش شما در آن بالاست. اگر در مورد مهاجرت تحصیلی و انتخاب دانشگاه سردرگم هستید، سایت آکادمی اپلای، شرایط مشاوره رایگان برای پاسخ به‌سوالت شما را در نظر گرفته است. برای دریافت مشاوره به سایت آکادمی اپلای مراجعه کنید.

به این مطلب چه امتیازی می دهید؟
[امتیاز: 1 میانگین: 5]


بیشترین بازدید یک ساعت گذشته

نشان یونسکو به عبدالمجید ارفعی اهدا شد