آیا دوج دیمن 170 بهترین خودروی عضلانی تاریخ است؟


آیا دوج دیمن 170 بهترین خودروی عضلانی تاریخ است؟

بی‌شک دوج دیمن ۱۷۰ یکی از شاخص‌ترین خودروهای عضلانی تاریخ به شمار می‌رود اما آیا بهترین آن‌هاست؟ واضح است که دوج دیمن ۱۷۰ قوی‌ترین و سریع‌ترین خودروی عضلانی کارخانه‌ای لقب گرفته است. همچنین این هیولا یکی از بهترین هدایای دوج به طرفداران جهت...

بی‌شک دوج دیمن ۱۷۰ یکی از شاخص‌ترین خودروهای عضلانی تاریخ به شمار می‌رود اما آیا بهترین آن‌هاست؟

واضح است که دوج دیمن ۱۷۰ قوی‌ترین و سریع‌ترین خودروی عضلانی کارخانه‌ای لقب گرفته است. همچنین این هیولا یکی از بهترین هدایای دوج به طرفداران جهت خداحافظی خاطره‌انگیز با خانواده چلنجر محسوب می‌شود، خودرویی که ماه قبل به‌صورت رسمی راهی موزه شد. همین اتفاق برای چارجر چهار در و شورولت کامارو هم رخ داده است.

آیا دوج دیمن 170 بهترین خودروی عضلانی تاریخ است؟

تقریباً یک سال از زمان معرفی دوج چلنجر SRT دیمن ۱۷۰ می‌گذرد و مردم هنوز هم درباره آن به گفت‌وگو می‌پردازند. تنها نگاهی سریع به مشخصات فنی این خودرو کافی است که بفهمیم با چه چیزی روبرو هستیم. پیشرانه ۸ سیلندر ۶.۲ لیتری سوپرشارژردار تقریباً جدید دیمن ۱۷۰ قدرت ۱۰۲۵ اسب بخاری تولید می‌کند که بیشتر از قدرت بوگاتی ویرون است. گشتاور خودرو هم به ۱۲۸۰ نیوتون متر می‌رسد هرچند برای دستیابی به چنین قدرت و گشتاوری باید از سوخت E85 استفاده کرد. در صورت استفاده از سوخت E10 قدرت پیشرانه به ۹۰۰ اسب بخار و گشتاور به ۱۰۹۷ نیوتون متر کاهش خواهد یافت.

آیا دوج دیمن 170 بهترین خودروی عضلانی تاریخ است؟

دوج ادعا می‌کند دیمن ۱۷۰ تنها در عرض ۱.۶۶ ثانیه از سکون به سرعت ۹۶ کیلومتر در ساعت می‌رسد و بنابراین آن را می‌توان پرشتاب‌ترین خودروی تاریخ دانست. از آنجایی که دیمن در خط درگ متولد شده به همین خاطر خودرویی ۸ ثانیه‌ای است و مسافت ۴۰۰ متر را در ۸.۹۱ ثانیه و با سرعت ۲۴۳.۲۸ کیلومتر در ساعت طی می‌کند. واضح است که دیمن ۱۷۰ خودروی آرزوی بسیاری از افراد خواهد بود و دوج با ساختنش ثابت کرد برای شکستن شتاب ۲ ثانیه نیازی به خرید خودروهای برقی پرقدرت نیست.

آیا دوج دیمن 170 بهترین خودروی عضلانی تاریخ است؟

تنها ۳۳۰۰ دستگاه از دوج چلنجر SRT دیمن ۱۷۰ تولید شده و ۳ هزار دستگاه به آمریکا و باقی به کانادا اختصاص داشته‌اند. سقف تولید محدود باعث شده این خودرو گزینه‌ای ایده آل برای کلکسیونرها باشد. قیمت دیمن ۱۷۰ زیر ۱۰۰ هزار دلار است اما اخیراً برخی نمونه‌های آن با ۲ تا ۴ برابر قیمت اصلی برای فروش عرضه شده‌اند. قطعاً دیمن ۱۷۰ ارزش چنین مبلغی را دارد و حتی برخی افراد با پرداخت ۳ برابر مبلغ اولیه برای خرید آن مشکلی نخواهند داشت. اگر می‌خواهید بدانید تجربه سواری با این خودرو چگونه است می‌توانید ویدئوی زیر را از دید راننده مشاهده کنید. پس از بررسی ویدئو لطفاً به این پرسش پاسخ دهید: آیا دوج دیمن ۱۷۰ بهترین خودروی عضلانی تاریخ است؟

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه خودرو

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


سوپر گل آلومینیوم به پرسپولیس +فیلم