پرفروش‌ترین خودروهای برقی بازار آمریکا در سال 2023 و سلطنت تسلا!


پرفروش‌ترین خودروهای برقی بازار آمریکا در سال 2023 و سلطنت تسلا!

تسلا مدل Y و مدل ۳ مجموعاً با فروش بیش از ۶۰۰ هزار دستگاه، پرفروش‌ترین خودروهای الکتریکی بازار آمریکا در سال ۲۰۲۳ بوده‌اند. با وجود عرضهٔ خودروهای الکتریکی فراوانی از سوی خودروسازان مختلف، در سال ۲۰۲۳ تسلا همچنان بااقتدار بر بازار خودروهای...

تسلا مدل Y و مدل ۳ مجموعاً با فروش بیش از ۶۰۰ هزار دستگاه، پرفروش‌ترین خودروهای الکتریکی بازار آمریکا در سال ۲۰۲۳ بوده‌اند.

با وجود عرضهٔ خودروهای الکتریکی فراوانی از سوی خودروسازان مختلف، در سال ۲۰۲۳ تسلا همچنان بااقتدار بر بازار خودروهای الکتریکی دنیا سلطه دارد. این شرکت طی سال گذشته با فروش ۱.۸ میلیون دستگاه خودرو در سراسر جهان، با اختلافی بیش از ۲۰۰ هزار دستگاه نسبت به بی‌وای‌دی، پرفروش‌ترین خودروساز الکتریکی جهان بوده است. بخش عمده‌ای از فروش تسلا صرفاً به مدل‌های Y و ۳ اختصاص دارد و بیش از ۶۰۰ هزار دستگاه از فروش این دو مدل در آمریکا بوده است. دراین‌بین، مدل Y با فروش ۳۸۵,۹۰۰ دستگاه، پرفروش‌ترین خودروی تسلا در آمریکا بوده و مدل ۳ با فروش ۲۳۲,۷۰۰ دستگاه پس‌ازآن قرار گرفته است.

پرفروش‌ترین خودروهای برقی بازار آمریکا در سال 2023 و سلطنت تسلا!

پس‌ازاین دو تسلا، شورلت بولت با ۶۲,۰۴۵ دستگاه، سومین خودروی الکتریکی پرفروش بازار آمریکا لقب گرفته است. این فروش نشان‌دهندهٔ پیروزی بزرگی برای بولت است که در سال ۲۰۲۲ با مشکلات عدیده‌ای مواجه شد. ریویان با مدل‌های R1T و R1S خود توانسته در جایگاه چهارم قرار گیرد. این شرکت فروش دو مدل مذکور را به‌صورت مجزا اعلام نکرده اما ریویان مجموعاً ۴۷,۲۰۰ دستگاه خودرو در سال ۲۰۲۳ فروخته است. رتبه بعدی به فورد موستانگ Mach-E با ۴۰,۷۷۱ دستگاه اختصاص دارد و پس‌ازآن فولکس‌واگن ID.4 با ۳۷,۷۸۹ دستگاه و هیوندای آیونیک ۵ با ۳۳,۹۱۸ دستگاه به ترتیب در رتبه‌های ششم و هفتم قرار گرفته‌اند.

پرفروش‌ترین خودروهای برقی بازار آمریکا در سال 2023 و سلطنت تسلا!

دو محصول دیگر تسلا یعنی مدل S و مدل X به ترتیب با فروش ۲۶,۷۰۰ و ۲۴,۷۰۰ دستگاه رتبه‌های هشتم و هم را به خود اختصاص داده‌اند که برای خودروهای گران‌قیمتی مثل این دو عملکرد قابل‌توجهی است. فورد F150 لایتنینگ هم با فروش ۲۴,۱۶۵ دستگاه، موفق شده به لیست ۱۰ خودروی الکتریکی پرفروش بازار آمریکا راه پیدا کند. بعد از ب‌ام‌و i4 که با فروش ۲۲,۵۸۳ دستگاه در رتبهٔ یازدهم قرار گرفته است، دیگر خودروهای الکتریکی بازار آمریکا در سال ۲۰۲۳ همگی زیر ۲۰ هزار دستگاه فروخته‌اند. ازجملهٔ این مدل‌ها می‌توان به کیا EV6 با ۱۸,۸۹۷ دستگاه، ب‌ام‌و iX با ۱۷,۳۰۱ دستگاه، نیسان آریا با ۱۳,۴۶۴ دستگاه و هیوندای آیونیک ۶ با ۱۲,۹۹۹ دستگاه اشاره کرد.

پرفروش‌ترین خودروهای الکتریکی بازار آمریکا در سال ۲۰۲۳

رتبه خودرو فروش
۱ تسلا مدل Y ۳۸۵,۹۰۰
۲ تسلا مدل ۳ ۲۳۲,۷۰۰
۳ شورلت بولت ۶۲,۰۴۵
۴ ریویان R1T / R1S ۴۷,۲۰۰
۵ فورد موستانگ Mach-E ۴۰,۷۷۱
۶ فولکس‌واگن ID.4 ۳۷,۷۹۸
۷ هیوندای آیونیک ۵ ۳۳,۹۱۸
۸ تسلا مدل S ۲۶,۷۰۰
۹ تسلا مدل X ۲۴,۷۰۰
۱۰ فورد F150 لایتنینگ ۲۴,۱۶۵
۱۱ ب‌ام‌و i4 ۲۲,۵۸۳
۱۲ کیا EV6 ۱۸,۸۹۷
۱۳ ب‌ام‌و iX ۱۷,۳۰۱
۱۴ نیسان آریا ۱۳,۴۶۴
۱۵ هیوندای آیونیک ۶ ۱۲,۹۹۹
۱۶ پولستار ۲ ۱۰,۳۵۰
۱۷ تویوتا bZ4X ۹,۳۲۹
۱۸ کادیلاک لیریک ۹,۱۵۵
۱۹ سوبارو سولترا ۸,۸۷۲
۲۰ آئودی Q4 E-Tron ۸,۱۴۶

روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته

بررسی کامل خودرو برقی هوندا ENS1، خودرو وارداتی معین خودرو در راه بازار کشور + عکس