بولتون: مسئله ایران به موضوع انتخابات 2024 آمریکا تبدیل شود


بولتون: مسئله ایران به موضوع انتخابات 2024 آمریکا تبدیل شود

جمهوریخواهان باید نقش ایران در تحولات اخیر خاورمیانه را به یکی از موضوع‌های انتخابات ریاست جمهوری تبدیل کنند.

مشاور تندرو سابق امنیت ملی آمریکا در گفت‌وگویی ضمن مطرح کردن ادعای بی‌پایه و اساس نقش ایران در تحولات اخیر خاورمیانه عنوان کرد که جمهوریخواهان باید این امر را به یکی از موضوع‌های انتخابات ریاست جمهوری تبدیل کنند.

به گزارش ایرنا به نقل از روزنامه نیویورک پست، جان بولتون در برنامه رادیویی "کتس اند کازبی" (Cats and Cosby Show) مدعی شد که ایران پس از عملیات ۱۵ مهر طوفان الاقصی "اصلاً سزای اعمال خود را ندیده است. "

وی افزود: بسیار نگرانم که (جو بایدن) اصلاً نمی‌پذیرد ایران در پس تمامی خشونت‌های خاورمیانه قرار دارد.

مشاور امنیت ملی معزول دونالد ترامپ با انتقاد از نحوه واکنش رئیس جمهوری آمریکا به ۱۵۱ حمله ماه‌های اخیر به نیرو‌های آمریکایی در منطقه خاورمیانه ادعا کرد که این نیرو‌ها مادامی که تهران "سزای اعمال خود را نبیند"، هدف حملات آن خواهند بود.

بولتون گفت: تنها دلیل آنکه هنوز تعداد زیادی از نیرو‌های آمریکایی در عراق کشته نشده اند، بخت و اقبال بوده است. این راهبرد نبوده و به ایران اعلام نمی‌کند که در صورت ادامه فعالیت‌های خود تاوان پس خواهد داد.

سابرینا سینگ معاون سخنگوی پنتاگون دیروز با تائید آسیب مغزی ۲ تن از نظامیان آمریکا در حمله به عین‌الاسد، به خبرنگاران گفت: حمله شامگاه شنبه تا به امروز یکی از بزرگترین حملات موشک‌های بالستیک بود که آمریکا شاهد انجام آن از سوی شبه نظامیان عراقی بوده است.

در همین حال ستاد فرماندهی مرکزی آمریکا (سنتکام) نیز در بیانیه‌ای حمله شامگاه شنبه و ضربه مغزی ۲ نظامی آمریکا در این حمله را تائید کرده است.

در بیانیه سنتکام آمده است: چندین موشک و راکت بالستیک پایگاه عین‌الاسد را هدف قرار دادند و در حالی که اکثر آن‌ها توسط پدافند هوایی این پایگاه رهگیری و منهدم شدند، اما برخی از آن‌ها به اهداف خود اصابت کردند.

"برد کوپر" فرمانده ناوگان پنجم نیروی دریایی آمریکا نیز روز گذشته در مصاحبه با خبرگزاری آسوشیتدپرس طی ادعایی بی پایه و اساس عنوان کرد که ایران به‌صورت مستقیم در حملات یمنی‌ها به کشتی‌های مرتبط با رژیم صهیونیستی در دریای سرخ مشارکت دارد. این در حالی است که رسانه‌های غربی بار‌ها اقدامات مستقل نیرو‌های نظامی یمنی در دریای سرخ را تایید کرده اند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه انتخابات

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


هیچگاه موز و تخم مرغ را باهم نخورید