آلمان به دنبال استخدام خارجی‌ها در ارتش


آلمان به دنبال استخدام خارجی‌ها در ارتش

وزیر دفاع آلمان در حالی به دنبال استخدام ۲۰ هزار سرباز دیگر برای مواجهه با تهدیدها از سوی روسیه است که اعلام شده خارجی‌ها هم می‌توانند به ارتش آلمان ملحق شوند.

بوریس پیستوریوس، وزیر دفاع آلمان ضمن تایید بررسی ایده استخدام خارجی‌ها در ارتش توسط دولت برلین گفت: ما نخستین کشوری در اروپا نخواهیم بود که این کار را انجام می‌دهد.

به نوشته روزنامه تلگراف، بر اساس قانون آلمان تنها شهروندان این کشور می‌توانند به ارتش ملحق شوند اگرچه خارجی‌ها هم اجازه پیوستن را به نیروهای مسلح آلمان در موارد کاملا ویژه دارند.

از زمان حمله روسیه به اوکراین در فوریه سال ۲۰۲۲، نیروی مسلح آلمان تلاش‌هایش را برای استخدام نیرو به منظور رسیدن به هدف جدید ۲۰ هزار سرباز تشدید کرده که شامل انجام یکسری کارزار تبلیغاتی برای نسل «زد» و همچنین طرح‌هایی برای منعطف‌تر شدن شرایط برای سربازان است.

آلمان نخستین کشوری نیست که این سیاست را برای پیوستن خارجی‌ها به ارتش برگزیده است. دانمارک نیز در حال حاضر اجازه می‌دهد که خارجی‌ها در صورت داشتن اجازه کار یا سکونت، به ارتش ملحق شوند.

اسپانیا و اسلواکی نیز به خارجی‌ها اجازه می‌دهند تا در صورت رعایت یکسری شرایط خاص به ارتش‌های این کشور ملحق شوند.

در فرانسه نیز مردان ۱۷ تا ۴۰ سال می‌توانند به لژیون خارجی فرانسه ملحق شوند و آموزش‌های نظامی را کسب کنند. اما در انگلیس تنها شهروندان این کشور و شهروندان کشورهای مشترک المنافع می‌توانند به نیروهای مسلح این کشور ملحق شوند.

آلمان به دنبال استخدام خارجی‌ها در ارتش

وزیر دفاع آلمان هشدار داده که شاید ولادیمیر پوتین، رئیس جمهوری روسیه تصمیم بگیرد در پنج تا هشت سال آتی به یک کشور عضو ناتو حمله کند.

وی افزود: ما باید این مساله را متوجه باشیم که پوتین یک روز به یکی از کشورهای عضو ناتو حمله خواهد کرد. شاید پنج تا هشت سال آینده شاهد چنین اتفاقی باشیم. اما در حال حاضر، چنین احتمالی نمی‌دهم.

اولاف شولتس، صدراعظم آلمان کمی پس از حمله روسیه به اوکراین در سیاست گذاری دفاعی کشورش تغییراتی را اعلام کرد که شامل وعده دست کشیدن از گاز ارزان از روسیه، اختصاص ۲۷ میلیارد یورو در حمایت از اوکراین و افزایش قدرت نبرد ارتش آلمان است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


کتک زدن وحشتناک دزد توسط صاحب خودرو + عکس پس از بازداشت