هلال احمر  زنجان به حالت آماده باش درآمد


هلال احمر  زنجان به حالت آماده باش درآمد

مدیر عامل جمعیت هلال‌احمر استان زنجان گفت: پایگاه ها و تیم های عملیاتی این استان در پی هشدار نارنجی هواشناسی به حالت آماده باش درآمدند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری سلامت (طبنا)زنجان، حکمت‌اله هاشمی در جمع خبرنگاران اظهار کرد: در پی هشدار نارنجی هواشناسی زنجان در خصوص بارش شدید برف، باران و وزش باد شدید، تیم های عملیاتی و خانه های هلال در همه مناطق استان در حالت آماده باش برای پاسخگویی به حوادث احتمالی ناشی از این شرایط جوی شده اند.

وی تاکید کرد: هم اکنون بیش از ۱۲ پایگاه ثابت و ۲ پایگاه موقت امداد و نجات هلال احمر در محورهای مواصلاتی استان زنجان با بیش از ۱۰۰ امدادگر و نجاتگر به صورت روزانه آماده پاسخگویی به حوادث احتمالی هستند.

مدیر عامل جمعیت هلال‌احمر استان زنجان گفت: علاوه بر این هفت مرکز پاسخگویی اضطراری، یک مرکز کنترل هماهنگی عملیات، تیم های واکنش سریع، آنست، کوهستان و امدادهوایی نیز آماده باش هستند.

هاشمی خاطرنشان کرد: در کنار این تیم ها جهت پاسخگویی به موقع و سریع به حوادث احتمالی یک فروند بالگرد، یک دستگاه قایق جی مینی و سایر تجهیزات نجات نیز در صورت نیاز در عملیات ها بکار گیری خواهد شد.

وی تاکید کرد: هموطنان هنگام بارش برف و باران از صعود به ارتفاعات، استقرار در حاشیه رودخانه ها، مسیل‌ها و ترددهای غیرضروری پرهیز کنند.

مدیر عامل جمعیت هلال‌احمر استان زنجان گفت‌: هنگام وزش باد نیز از قرار گرفتن در مجاور سازه‌های سست، ساختمان و تاسیسات نیمه کاره و مرتفع، و اجسامی که احتمال سقوط آن وجود دارد، به جد پرهیز کنند.

هاشمی از هموطنان خواست در صورت گرفتار شدن در سوانح و حوادث برای دریافت خدمات امدادی بدون محدودیت زمانی با شماره ۱۱۲ ندای امداد تماس بگیرند.

انتهای پیام/

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


عکس/ تجمع دانشجویان سراسر کشور در حمایت از خیزش دانشجویان آمریکایی