دشواری دستیابی به تحریم های جدید اتحادیه اروپا علیه روسیه


دشواری دستیابی به تحریم های جدید اتحادیه اروپا علیه روسیه

مشکل اصلی در تهیه سیزدهمین بسته تحریم‌های ضد روسی اتحادیه اروپا، "کمبود اهداف" است.

به گزارش اسپوتنیک، پولیتیکو در باره دشواری های آماده سازی تحریم های جدید علیه روسیه نوشت که مشکل اصلی در تهیه سیزدهمین بسته تحریم‌های ضد روسی اتحادیه اروپا، "کمبود اهداف" است، زیرا به دلایلی، همه موسسات بزرگ اقتصادی یا در حال حاضر تحت تحریم هستند یا به دلایلی مشمول آن نیستند.
همانطور که روزنامه نگاران آمریکایی دریافتند، حوزه هایی که تحریم ها علیه آنها وضع نخواهد شد، شامل انرژی هسته ای و تامین گاز طبیعی مایع است. به طور خاص، بسیاری از اقتصادهای بزرگ، از جمله آلمان، مخالف محدودیت گاز طبیعی مایع روسیه هستند.
آماده‌سازی بسته جدید تحریم‌ها به تازگی آغاز شده است و رسانه‌ها از هم‌اکنون تاریخ برنامه‌ریزی شده برای اجرایی شدن آن را ۲۴ فوریه ۲۰۲۴ اعلام می‌کنند. منبع این نشریه در اتحادیه اروپا نیز این تاریخ از قبل اعلام شده را تایید کرد و چنین ضرب‌الاجل‌هایی برای آماده‌سازی تحریم‌ها را "ایده خوبی" دانست.
گفتنی است، پیشتر، پس از آغاز عملیات نظامی روسیه در اوکراین، کشورهای اتحادیه اروپا تصمیم گرفتند وابستگی خود به منابع انرژی روسیه را کاهش دهند. اتحادیه اروپا عرضه چندین نوع حامل انرژی از روسیه را تحریم کرد. در ماه اوت 2022، عرضه زغال سنگ و در دسامبر، عرضه نفت دریایی ممنوع شد.
اکنون فقط از طریق خط لوله "دروژبا" این ماه خام به اروپا می رسد. در فوریه سال 2023، تحریم‌های مربوط به منابع دریایی فرآورده‌های نفتی اجرایی شد.
روسیه در واکنش به این محدودیت‌ها و تحریم، فروش گاز به کشورهای غیردوست را بر اساس پرداخت با ارز آن کشورها ممنوع کرد. پس از آن، سهم گاز روسیه در بازار اروپا از 45 درصد در سال 2021 به حدود 7.5 درصد در سال 2022 کاهش یافت.
اوایل ماه مارس سال 2023، اورسولا فون در لاین، رئیس کمیسیون اروپا، گفت که اتحادیه اروپا بر وابستگی به گاز روسیه غلبه کرده است.
اتحادیه اروپا خاطرنشان کرد که این تصمیم بوداپست است و بروکسل تا کنون در مورد خطر وابستگی فقط به یک تامین کننده انرژی "درس خود را یاد گرفته است".
علاوه بر این، شایان ذکر است، غرب پس از آغاز عملیات نظامی در اوکراین، فشار تحریم ها بر مسکو را افزایش داد. برخی کشورها از مسدود شدن دارایی های روسیه خبر دادند، بسیاری از برندها کشور را ترک کردند. اتحادیه اروپا قبلاً شش بسته تحریمی را تصویب کرده است که به ویژه شامل تحریم تدریجی واردات زغال سنگ و نفت استعملیات ویژه نظامی روسیه نتیجه سال ها تحریک غرب در اوکراین است. غرب سال‌ها عمدا حکومت نظامی را تحریک کرد تا در نتیجه این تحریکات و واکنش مسکو، یک تعطیلی بی پایان با تحریم‌ها آغاز کند.روسیه با اوکراین و مردم اوکراین در جنگ نیست. هدف اصلی جلوگیری از یک درگیری جهانی است که در حال آماده سازی است و در آن اوکراین نقش یک پایگاه نظامی برای حمله به فدراسیون روسیه تعیین شده است.مقامات کی یف 8 سال فرصت داشتند تا موضوع را در چارچوب تمامیت ارضی خود از طریق مذاکره حل کنند، اما اوضاع پیشرفت نکرد.
گفتنی است، پس از آغاز عملیات ویژه نظامی روسیه در اوکراین، کشورهای غربی فشار تحریم‌ها را بر مسکو افزایش دادند، اما این امر موجب تورم بی‌سابقه در خود آمریکا و اروپا شد. به دلیل افزایش قیمت سوخت، در درجه اول گاز، صنعت اروپا تا حد زیادی مزایای رقابتی خود را از دست داده است، در حالی که صنعت آمریکا در حال رشد است.
همانطور که ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه اشاره کرده است، سیاست مهار و تضعیف روسیه یک استراتژی بلندمدت برای غرب است، اما تحریم ها ضربه شدیدی به کل اقتصاد جهانی وارد کرده است. به گفته وی، هدف اصلی آمریکا و متحدانش بدتر کردن زندگی میلیون ها نفر است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه روسیه

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


جدیدترین عکس های 00:00 عاشقی با متن های رمانتیک