حمایت ایران از تحکیم ثبات و امنیت در لبنان


حمایت ایران از تحکیم ثبات و امنیت در لبنان

وزیر امور خارجه که در نیویورک حضور دارد در دیدار با همتای لبنانی گفت که جمهوری اسلامی ایران همواره از تحکیم ثبات و امنیت در لبنان حمایت کرده و می‌کند.

وزیر امور خارجه حسین امیرعبداللهیان که در ادامه رایزنی‌های جمهوری اسلامی ایران در حمایت از ملت فلسطین و به منظور شرکت در نشست شورای امنیت درباره خاورمیانه به نیویورک سفر کرده، با همتای لبنانی عبدالله بوحبیب دیدار و گفت‌وگو کرد.

آخرین وضعیت تحولات منطقه از جمله فلسطین و جنگ رژیم صهیونیستی علیه نوار غزه از جمله مباحث مورد گفت‌وگو در این دیدار بود.

وزیر امور خارجه که چندی پیش نیز در سفر به ژنو با همتای لبنانی خود دیدار کرده بود، در این دیدار ضمن ابراز تأسف شدید از تداوم جنایات جنگی و نسل‌کشی علیه ملت فلسطین و محکوم کردن ادامه حملات و تجاوزات رژیم صهیونیستی به نوار غزه که در بیش از یکصد روز گذشته به شهادت بیش از ۲۵ هزار نفر از ساکنان غزه از جمله زنان و کودکان منجر شده، جنایات رژیم صهیونیستی را مصداق بارز جنایت جنگی، جنایت علیه بشریت و نسل کشی خواند.

امیرعبداللهیان توقف فوری جنایات رژیم صهیونیستی و نسل کشی جاری در غزه، اقدام عملی برای توقف کشتار غیرنظامیان، تسهیل و تقویت ارسال کمک‌های بشردوستانه، ممانعت از کوچ اجباری و واگذاری آینده فلسطین در یک روش دموکراتیک به خود فلسطینی‌ها را گامی موثر در برقراری ثبات و آرامش در منطقه خواند.

نقش مهم لبنان در مسائل منطقه از دیگر مباحثی بود که امیرعبداللهیان در دیدار با همتای لبنانی به آن اشاره کرد و با بیان اینکه ثبات و امنیت لبنان بر ثبات و امنیت منطقه اثرگذار است، گفت که جمهوری اسلامی ایران همواره از تحکیم ثبات و امنیت در لبنان حمایت کرده و می‌کند.

وزیر امور خارجه لبنان عبدالله بوحبیب نیز در این دیدار با محکوم کردن مجدد اقدام تروریستی کرمان، مراتب تسلیت و همدردی دولت و ملت لبنان را به دولت و مردم ایران اعلام کرد.

عبدالله بوحبیب با تأکید بر نقش مردم و محور مقاومت در برابر تجاوزات رژیم صهیونیستی، خواستار توقف فوری جنایات این رژیم علیه مردم بی گناه و مظلوم غزه شد و اقدامات جنایتکارانه رژیم صهیونیستی را عامل بی‌ثباتی در منطقه خواند.

حمایت ایران از تحکیم ثبات و امنیت در لبنان

به گزارش فارس، امیرعبداللهیان در هفته گذشته و در داووس سوئیس نیز با نجیب میقاتی نخست‌وزیر پیشبرد امور لبنان دیدار و گفت‌وگو کرده بود.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


35 تصویر زمینه دخترانه جدید از عکس های شیک کیوت و با کلاس 2022