کشورهای اتحادیه اروپا به توافق برای راه اندازی مأموریت دریای سرخ رسیدند


کشورهای اتحادیه اروپا به توافق برای راه اندازی  مأموریت دریای سرخ  رسیدند

رئیس دیپلماسی اتحادیه اروپا گفت که کشورهای عضو این اتحادیه به توافقی اصولی برای راه اندازی "ماموریت امنیتی" این اتحادیه در دریای سرخ دست یافته اند.

به گزارش اسپوتنیک، جوزپ بورل پس از نشست وزرای امور خارجه اتحادیه اروپا در بروکسل گفت: "یک توافق اساسی در مورد راه اندازی این ماموریت حاصل شده است، گزینه های مختلف برای این ماموریت اکنون در حال بررسی است، باید تصمیم گیری شود که چه زمانی و چگونه آغاز می شود".
جنبش انصارالله (حوثی‌ها) در شمال یمن، که کنترل بیشتر سواحل دریای سرخ یمن را در اختیار دارد، قبلاً در مورد قصد خود برای حمله به هر کشتی مرتبط با اسرائیل در دریای سرخ هشدار داده و از سایر کشورها خواسته است که خدمه خود را از آنها فراخوانده و به آنها نزدیک نشوند. تعدادی از شرکت های کشتیرانی تصمیم گرفته اند حمل و نقل از طریق دریای سرخ را متوقف کنند.
حوثی ها قبلا گفته بودند که اقدامات آنها در دریای سرخ با هدف کمک به فلسطینیان در نوار غزه است، آنها استدلال کرده اند که آنها در آزادی کشتیرانی در منطقه دخالت نمی کنند. کشورهای عربی و مسلمان بارها به آمریکا هشدار داده اند که حمایت بی قید و شرط از اقدامات اسرائیل در نوار غزه منجر به گسترش درگیری در سراسر منطقه می شود.
ایالات متحده و بریتانیا از اواسط ژانویه حملاتی را به اهداف حوثی انجام داده اند و آن را پاسخی به تهدیدات علیه کشتیرانی آزاد در دریای سرخ می دانند. محمد علی الحوثی، یکی از اعضای عالی ترین شورای سیاسی انصارالله، این حملات را یک وحشی گری تروریستی و تهاجم عمدی و غیرموجه خواند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


غافل‌گیری جدید اپل برای طرفدارانش؛ عرضه آیپد پرو 2024 با تراشه M4 و طعم هوش مصنوعی!