پیامی که از تهران به تل ‌آویو رسید


پیامی که از تهران به تل ‌آویو رسید

مردم تهران میزبان پیکر شهیدان مدافع حرم بودند؛ شهدایی که پیکر پاک‌شان پس‌از طواف در حرم حضرت زینب(س) در سوریه برای تشییع و تدفین به میهن‌اسلامی‌مان بازگشت. این مراسم بار دیگر نشان داد ایرانیان همواره قدردان غیورمردانی هستند که جان برسر امنیت وطن گذاشته‌اند.

محمود عباس‌زاده مشکینی؛ عضو کمیسیون امنیت‌ملی و سیاست‌خارجی مجلس: مردم تهران روز دوشنبه میزبان پیکر شهیدان مدافع حرم بودند؛ شهدایی که پیکر پاک‌شان پس‌از طواف در حرم حضرت زینب(س) در سوریه برای تشییع و تدفین به میهن‌اسلامی‌مان بازگشت. این مراسم، که با حضور پرشکوه مردم قدرشناس پایتخت برگزار شد، بار دیگر نشان داد ایرانیان همواره قدردان غیورمردانی هستند که جان برسر امنیت وطن گذاشته‌اند و دراین راه پرافتخار، از جان شیرین خویش نیز گذشته‌اند.

اگرچه دشمنان این مرز و بوم برای از میدان به‌در کردن مردم از کارزارهای انقلاب اسلامی هزینه‌ها و سرمایه‌گذاری‌های هنگفتی کرده‌اند، اما استقبال از این شهدا را باید باطل‌السحر نقشه‌های شوم دشمنان و معاندان ایران اسلامی دانست. درچنین شرایطی معتقدم بدرقه باشکوه شهدای مدافع حرم در تهران که طی روزهای اخیر به دست جنایتکار رژیم‌صهیونیستی به شهادت رسیدند، پیام‌های چندوجهی دارد که باید مورد توجه و بررسی قرار گیرد.

پیامی که از تهران به تل ‌آویو رسید

۱- نخستین نکته‌ درباره اهمیت حضور پرشکوه مردم در بدرقه شهیدان‌ محورمقاومت، این است که نشان می‌دهد مردم ایران برخلاف فضاسازی‌های سیاسی – رسانه‌ای دشمنان و معاندان، همچنان پای آرمان‌های انقلاب اسلامی ایستاده‌اند و دشمنی‌ها و جنایت‌هایی از این دست، نمی‌تواند آنان را از میدان پشتیبانی از جمهوری‌اسلامی خارج کند. این درشرایطی است که دشمنان این مرز و بوم طی سال‌های پس‌از پیروزی انقلاب‌اسلامی، با اعمال انواع فشارها و محدودیت‌ها در حوزه‌های مختلف سیاسی – اقتصادی تلاش کرده‌اند با ایجاد نوعی واگرایی میان مردم و حاکمیت، به اهداف شوم خود جامه‌عمل بپوشانند. با این وجود اما حضور پرشکوه مردم در مراسم‌هایی، مانند آنچه روز دوشنبه در تهران شاهد آن بودیم، تیر دشمنان به سنگ خورده‌ و آنان در دستیابی به اهداف خود بیش‌از هر زمان دیگری ناکام مانده‌اند.

۲- ازسوی دیگر باید به این نکته هم توجه داشت که بدرقه باشکوه شهیدان مدافع حرم، یک پیام محوری دارد؛ آن هم اینکه «آرمان‌گرایی» و «اصالت‌گرایی» با همه وجود ایرانیان پیوند خورده و محور اصالت هویتی آنان را تشکیل می‌دهد و هیچ طرح و نقشه‌ای هم نمی‌تواند چنین رویکردی را کمرنگ کند. این‌درحالی‌است که برخی همواره تلاش می‌کنند این‌گونه القا کنند که گزاره‌هایی مانند سیطره فضای‌مجازی بر واقعیت‌های جهانی، سبب کمرنگ شدن آرمان‌ها درمیان ایرانیان و به‌ویژه نسل جوان شده‌است. اکنون اما شاهدیم که حضور باشکوه مردم در بدرقه شهدا مهر باطلی به‌حساب می‌آید براین دست ادعاها.

۳- حضور مردم در مراسم تشییع پیکر شهدای محورمقاومت نشان‌دهنده حمایت ایرانیان از راهبردهای امنیت‌سازی است که نظام در دستورکار قرار داده‌است. پس‌از آغاز جنگ در غزه، رسانه‌ها و مقام‌های غربی همواره تلاش کرده‌اند این‌گونه جلوه دهند که مردم ایران مخالف سیاست‌های جمهوری‌اسلامی در قبال محورمقاومت هستند، اما مراسمی مانند آنچه روز دوشنبه در تهران شاهدش بودیم، نشان داد مردم ایران به «گفتمان مقاومت» و «محور مقاومت» نگاه ویژه‌ای دارند و آن را برآمده از تعالیم دینی و سیره ائمه معصومین(ع) می‌دانند و همواره از آن حمایت و پشتیبانی خواهند کرد.

۴- تشییع باشکوه شهدای محورمقاومت در تهران، یک پیام ویژه هم برای رژیم‌صهیونیستی و مقام‌های جنایتکار آن داشت؛ اینکه مردم ایران با اقدام‌های جنایت‌آمیزی مانند آنچه طی هفته‌های اخیر شاهد آن بودیم و سبب شهادت عزیزترین فرزندان این ملت شد، از میدان حمایت از آرمان‌های قدس‌شریف و مردم مظلوم فلسطین پا پس نمی‌کشند. اکنون محور واشنگتن – تل‌آویو باید به این درک روشن از ایران رسیده باشند که جمهوری‌اسلامی در راه حمایت از مردم مظلوم فلسطین، از حمایت و پشتیبانی قاطبه ملت ایران برخوردار است و ایرانیان پرچمدار مبارزه با صهیونیسم ظلم و اشغال خواهند بود و این پرچم همواره برافراشته خواهد ماند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود آهنگ خاص و بی نظیر اجتماعی سارینا از شاهین نجفی