زمان اعلام اسامی تأیید صلاحیت‌شدگان خبرگان مشخص شد


زمان اعلام اسامی تأیید صلاحیت‌شدگان خبرگان مشخص شد

اقتصادنیوز: سخنگوی ستاد انتخابات کشور از اعلام اسامی تایید صلاحیت‌شدگان مجلس خبرگان رهبری در 4 بهمن خبر داد.

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایسنا، از دیشب ستاد انتخابات کشور با ارسال پیامک، مراتب تایید صلاحیت داوطلبان انتخابات مجلس شورای اسلامی از سوی شورای نگهبان را به آنها اعلام کرد.

محسن اسلامی سخنگوی ستاد انتخابات کشور در این زمینه گفت: شب گذشته لیست شورای نگهبان درخصوص تأیید صلاحیت هزار و ۱۴ نفر به ستاد انتخابات ابلاغ شد و ما به‌سرعت برای این افراد با سرشماره ستاد انتخابات، پیامک ارسال کرده و اطلاع‌رسانی را انجام دادیم. با احتساب این عددِ هزار و ۱۴ نفرِ شب گذشته و همچنین ۱۱ هزار و ۱۹ نفری که هیئت نظارت مرکزی درباره آنان اعلام نظر کرده بود، مجموعاً تاکنون ۱۲ هزار و ۳۳ نفر تأیید صلاحیت‌شده داریم. این ۱۰۱۴ نفر، هم از ردصلاحیت‌شدگان و هم عدم احرازصلاحیت‌شدگان بوده‌اند. همچنین در این تعدادِ ۱۰۱۴ نفر، هیچ‌یک از نمایندگان فعلی و ادوار مجلس نیستند و آن اسامی در فهرست دیگری منتشر خواهد شد.

وی همچنین یادآور شد: در فهرست جدید شورای نگهبان هیچ‌کدام از نمایندگان ادوار و مجلس فعلی که رد صلاحیت شده و اعتراض داشتند، وجود ندارد؛ بر اساس اطلاعاتی که داریم، قرار است فهرست دیگری هم از سوی شورای نگهبان به ستاد انتخابات کشور، ارجاع شود.

اسلامی با بیان اینکه تا تاریخ ۱۹ بهمن، شورای نگهبان فرصت دارد اسامی نهایی تأیید صلاحیت‌شدگان را اعلام کند، گفت: آمار تفکیکی در مورد جناح‌بندی افراد تأیید صلاحیت شده، نداریم. ما اسامی را به فرمانداری‌ها ارسال می‌کنیم.

سخنگوی ستاد انتخابات کشور با اشاره به آخرین روند تأیید صلاحیت نامزدهای انتخابات خبرگان رهبری، اظهار کرد: تا دو روز دیگر یعنی چهارم بهمن، اسامی نامزدهای تأیید صلاحیت‌شده مجلس خبرگان رهبری را دریافت خواهیم کرد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


فیلم/ رونماییِ چین از اولین ربات انسان‌نمای تمام‌الکتریکی