توصیف فاجعه غزه از زبان بورل


توصیف فاجعه غزه از زبان بورل

مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا با تاکید بر راه‌حل دو دولتی، گفت که وضعیت انسانی در نوار غزه نمی‌تواند بدتر از این باشد.

توصیف فاجعه غزه از زبان بورل

به گزارش راهبرد معاصر، جورپ بورل، مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا امروز دوشنبه پیش از نشست وزرای خارجه اتحادیه اروپا در جمع خبرنگاران اعلام کرد که وضعیت بشردوستانه در غزه فاجعه بار است. او تاکید کرد از این به بعد در مورد روند صلح صحبت نخواهد کرد، اما روند راه حل دو دولتی را می‌خواهد.

براساس گزارش المیادین، این مقام اروپایی تاکید کرد: ما باید در مورد طرح‌های مشخص برای راه حل دو دولتی صحبت کنیم. اسرائیل نمی‌تواند صلح را تنها از طریق ابزار نظامی ایجاد کند.

در ۷ دسامبر ۲۰۲۳، بورل از اعضای اتحادیه اروپا در شورای امنیت سازمان ملل و شرکای این اتحادیه خواست تا از درخواست آنتونیو گوترش، دبیرکل سازمان ملل متحد، برای فعال کردن ماده ۹۹ منشور سازمان ملل متحد برای جلوگیری از فروپاشی کامل وضعیت انسانی در غزه همکاری کنند. دبیرکل سازمان ملل متحد قبلاً گزارش خود را در مورد مجموعه‌ای از پیشنهاد‌ها برای اجرای قطعنامه ۲۷۱۲ که خواستار «آتش بس بشردوستانه» در غزه است به شورای امنیت سازمان ملل ارائه کرده بود.

وزیر خارجه بلژیک نیز به نوبه خود گفت: درگیری در غزه با سلاح حل نخواهد شد و خشونت در غزه باید پایان یابد. در همین راستا استفان سگورنه، وزیر امور خارجه فرانسه ابراز امیدواری کرد که اتحادیه اروپا تحریم‌هایی را علیه صهیونیست‌هایی که مرتکب اعمال خشونت آمیز علیه فلسطینیان در کرانه باختری می‌شوند، اعمال کند.

وزیر امور خارجه آلمان نیز از سویی دیگر با بیان این که راه حل دو کشوری تنها راه حل این مناقشه است، ادعا کرد برای دستیابی به صلح باید شبکه مالی حماس را از بین برد. وزرای خارجه اتحادیه اروپا امروز دوشنبه با همتایان صهیونیست و فلسطینی خود برای گفتگو در مورد چشم انداز دستیابی به صلح دائم پس از اینکه بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر رژیم صهیونیستی راه حل دو دولتی را رد کرد، گفتگو خواهند کرد. وزرای اروپایی همچنین با وزرای خارجه مصر، اردن و عربستان سعودی دیدار خواهند کرد.

این دیدار‌ها چند روز پس از آن صورت می‌گیرد که نتانیاهو مخالفت خود با وجود یک کشور فلسطینی را تایید کرد و گفت: «اسرائیل باید کنترل امنیتی خود را بر غزه حفظ کند». اما فایننشال تایمز گزارش داد که اگر نتانیاهو به رد تأسیس کشور فلسطین ادامه دهد، اتحادیه اروپا از اعضای خود خواهد خواست که این رژیم را مجازات کنند./ باشگاه خبرنگاران

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


2 عکس شیک المیرا شریفی خارج از صدا و سیما ! / خانم مجری هنوز ممنوع التصویر است !