بررسی بیش از 5000 شکایت کارگری و کارفرمایی در کردستان


بررسی بیش از 5000 شکایت کارگری و کارفرمایی در کردستان

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی کردستان گفت: از ابتدای امسال تا پایان آذر، ۵۲۵۷ مورد شکایت کارگری و کارفرمایی در مراجع تشخیص و حل اختلاف استان رسیدگی شد.

به گزارش خبرگزاری سلامت(طبنا) از کردستان، فرزاد پیشکاری با اعلام این خبر اظهار کرد: از ابتدای سالجاری تاکنون چهار هزار و ۱۸۰ پرونده در هیات های تشخیص و هزار و ۷۷ پرونده نیز در هیات های حل اختلاف مورد بررسی قرار گرفت و منجر به صدور رأی شد.

وی افزود: هزار و ۳۴۰ پرونده شکایات کارگران و کارفرمایان منجر به صدور آرای سازشی شد که ۲۴ درصد از کل شکایات را در ۹ ماهه امسال به خود اختصاص داد.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی کردستان با بیان اینکه پرونده های شکایات در استان روند کاهشی داشته و زمان اطاله دادرسی ها نیز کمتر شده است، ادامه داد: ۱۹۳ پرونده به دیوان عدالت اداری ارجاع شده است که نسبت به مدت مشابه سال قبل کاهش چشمگیری داشته و از این تعداد ۱۱۴ پرونده در دیوان عدالت اداری تایید و ۵۷ پرونده نیز در این دیوان نقض شد.

پیشکاری با اشاره به اینکه در استان ۱۲ هیات تشخیص و ۶ هیات حل اختلاف وجود دارد و این هیات ها شکایات کارگران و کارفرمایان را رسیدگی می کنند، گفت: زمان اطاله دادرس ها نیز به ۱۸ روز کاهش یافته است.

وی با بیان اینکه دولت سیزدهم توجه به کارگران را در دستور کار خود قرار داده است، یادآور شد: روند اطاله دادرسی ها در سنوات قبل ۱۲۰ روز بود که سال گذشته به ۲۹ روز و امسال نیز به ۱۸ روز کاهش پیدا کرد.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی کردستان به آموزش و توانمند سازی کارگران و کارفرمایان در راستای کاهش اختلافات اشاره کرد و گفت: در ۹ ماهه اول سالجاری ۱۹ هزار نفر ساعت آموزش توسط این اداره کل برای کارگران و کارفرمایان اجرا شد.

پیشکاری با بیان اینکه تمام کارفرمایان و کارگران تابع قانون کار هستند و باید اختلاف‌ها و دعاوی به وجود آمده را بر اساس ساز و کار تعیین شده در مفاد قانون کار حل و فصل نمایند، ادامه داد: در رسیدگی به شکایات کارگران و کارفرمایان بیشترین تاکید ما بر حل و فصل پرونده ها طبق مصالحه و سازش است تا از طولانی شدن فرایند رسیدگی به پرونده ها و صدور حکم جلوگیری شود.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


کتاب تعلیم انشا - سال 1329