اخذ مالیات از این ویلا و خانه های لاکچری + جزئیات


اخذ مالیات از این ویلا و خانه های لاکچری + جزئیات

نمایندگان مجلس با اخذ مالیات ۲ در هزار از زمینهای فاقد اعیانی دارای کاربری مسکونی، اداری و تجاری، باغ‌ویلاهای مجاز (با احتساب عرصه و اعیان) و واحدهای مسکونی به ارزش بیش از ۳۵ میلیارد تومان موافقت کردند.

اخذ مالیات از این ویلا و خانه های لاکچری + جزئیات

به گزارش راهبرد معاصر, نمایندگان در نشست علنی صبح امروز دوشنبه (2 بهمن) مجلس شورای اسلامی در روند بررسی بخش درآمدی لایحه بودجه سال 1403 کل کشور، با ردیف های 1 و 2 بند (ژ) تبصره (6) ماده واحده این لایحه موافقت کردند.

در ردیف 1 بند ژ تبصره 6 این لایحه آمده است: زمینهای فاقد اعیانی دارای کاربری مسکونی، اداری و تجاری، باغ‌ویلاهای مجاز (با احتساب عرصه و اعیان) و واحدهای مسکونی که ارزش هریک از آنها بیش از سیصد و پنجاه میلیارد (350،000،000،000) ریال باشد، مازاد بر این مبلغ مشمول مالیات به میزان دو در هزار می‌شوند. این مالیات بر عهده شخصی است که در ابتدای سال مالک املاک فوق بوده است.

بر اساس ردیف 2 بند ژ تبصره 6 این لایحه؛ واحدهای مسکونی و باغ‌ویلاهای در حال ساخت، مشمول این مالیات نمی‌باشند. باغ‌ویلاهای غیرمجاز تا زمان دریافت پروانه ساخت یا اجرای حکم کمیسیون موضوع ماده (3) قانون حفظ کاربری اراضی زراعی و باغها، مصوب سال 1374 با اصلاحات بعدی و کمیسیون‌های ماده (99) یا ماده (100) قانون شهرداری‌ها حسب مورد مشمول جریمه‌ای معادل دو برابر مالیات باغ‌ویلاهای مجاز می‌باشند./ تسنیم

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه مالیات

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


عکس | قابی دیدنی از بازیگر زن پُرحاشیه در حرم امام رضا(ع)