پیام سنگین بایدن به نتانیاهو/ تو مسئول بزرگترین شکست استراتژیک اسرائیل خواهی بود


پیام سنگین بایدن به نتانیاهو/ تو مسئول بزرگترین شکست استراتژیک اسرائیل خواهی بود

اقتصادنیوز: یک رسانه عبری پیام رئیس جمهوری آمریکا به نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی را فاش کرد.

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایسنا، روزنامه عبری «یدیعوت آحارونوت» در این باره نوشت: آمریکا راهبردی را ارائه کرده است که قابل بررسی است؛ بر اساس استراتژی خروج آمریکا، تشکیلات خودگردان فلسطین در غزه مسلط خواهد شد و اسرائیل ممکن است از این امر سود ببرد.

طبق این گزارش، در استراتژی آمریکا ابتدا به ارتش رژیم صهیونیستی آزادی عمل علیه جنبش حماس داده خواهد شد و در مرحله دوم یک محور استراتژیک بر پایه حضور کشورهای عربی بزرگ از قبیل مصر، عربستان، امارات، مراکش و کشورهای دیگر به رهبری آمریکا تشکیل می‌شود و این کشورها به یک ائتلاف نظامی منطقه‌ای به رهبری واشنگتن ملحق خواهند شد.

خبر مرتبط
دست رد نتانیاهو به خانواده اسرای صهیونیست؛ جنگ را متوقف نمی‌کنیم

نخست وزیر رژیم صهیونیستی میگوید که درخواستها برای توقف جنگ در قبال آزادی اسرای این رژیم در غزه را رد می‌کند.

یدیعوت در ادامه نوشت که نتانیاهو همچنان با استراتژی خروج مخالفت می‌کند و در همین راستا، جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا اخیرا پیام‌هایش را به نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی منتقل کرد.

طبق این گزارش، بایدن به نتانیاهو گفته است که باید بین اینکه مسئول یک مصیبت و فاجعه پیچیده باشد و یا اینکه رهبری چرچیلی برای ایجاد یک نیروی سیاسی و اقتصادی متحد باشد، یکی را انتخاب کند.

خبر مرتبط
نتانیاهو: جنگ را در قبال آزادی اسرا متوقف نمی‌کنیم

اقتصادنیوز: نخست‌وزیر اسرائیل هرگونه درخواست برای توقف جنگ در قبال آزادی اسرای این رژیم در غزه را رد کرد.

بایدن همچنین گفته است: «اگر نتانیاهو مسیر خود را تغییر ندهد، نام او به عنوان مسئول بزرگترین شکست استراتژیک در تاریخ اسرائیل ثبت خواهد شد.»

وب‌سایت خبری اکسیوس شامگاه یکشنبه (اول بهمن) فاش کرده بود، دولت آمریکا قصد دارد برای عادی‌سازی روابط بین رژیم صهیونیستی و عربستان سعودی تلاش کند، مشروط بر این‌که تل‌آویو با تشکیل کشور مستقل فلسطین موافقت کند.

به نوشته آکسیوس، بر اساس این طرح، رژیم صهیونیستی به عادی‌سازی روابط با عربستان سعودی در ازای توافق برگشت‌ناپذیر برای تشکیل کشور فلسطین دست خواهد یافت. علاوه‌بر این، مقامات صهیونیستی نباید با نقش تشکیلات خودگردان ملی فلسطین در اداره غزه پس از تحقق توهم «نابودی حماس» در این منطقه مخالفت کنند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


این ویدیو مناسب افراد زیر 18 سال نیست!