ادامه کمک مالی اتحادیه اروپا به اوکراین


ادامه کمک مالی اتحادیه اروپا به اوکراین

اتحادیه اروپا می خواهد صندوقی برای کمک به اوکراین با دور زدن وتوی مجارستان ایجاد کند.

به گزارش اسپوتنیک، وال استریت ژورنال با استناد به پیش نویس سند نوشت که سرویس ارتباطات خارجی اروپا در حال توسعه طرح جدیدی برای کمک به اوکراین است که در چارچوب آن برنامه ریزی شده است تا صندوقی برای دور زدن حق وتوی مجارستان در مورد کمک به کی‌یف ایجاد شود.
این نشریه با اشاره به پیش نویس سندی که در نتیجه مذاکرات محرمانه بین کشورهای اتحادیه اروپا پدیدار شد، گزارش داد: "سرویس ارتباطات خارجی اروپا ایجاد یک صندوق ویژه نظامی برای اوکراین را پیشنهاد می کند که شامل حدود 6.5 میلیارد یورو از دارایی های تسهیلات غیر بودجه ای صلح اروپا و حداکثر 5 میلیارد یورو در سال از سال 2024 تا 2027 خواهد بود".
به گزارش نشریه نامبرده، این ابتکار استفاده از این پول را برای جبران غرامت کشورهای اتحادیه اروپا که در چهار سال آینده به کی‌یف کمک نظامی خواهند کرد، پیش بینی می کند. بقیه پول صرف هزینه های برنامه آموزش نظامیان اوکراین در اتحادیه اروپا خواهد شد.
در سال 2024، این پروژه می تواند به کشورهای عضو برای کمک های نظامی به ارزش تقریبی 7.5 میلیارد یورو غرامت ارائه کند.
ساختار صندوق جدید طوری است که می تواند موانع ایجاد شده از سوی مجارستان را دور بزند.
نشست جدید اتحادیه اروپا درباره تامین مالی چند ساله کی‌یف قرار است در اول فوریه در بروکسل برگزار شود.
تسهیلات غیر بودجه ای صلح اروپا توسط اتحادیه اروپا در مارس 2021 ایجاد شد تا ظرفیت خود برای جلوگیری از درگیری و تقویت امنیت بین المللی را تقویت کند.
مقدار آن برای 2021-2027 حدود 5.7 میلیارد یورو بود. با این حال، بیشتر وجوه این صندوق از قبل برای پرداخت غرامت جزئی به کشورهای عضو اتحادیه اروپا اختصاص یافت که به اوکراین کمک های نظامی می رسانند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


کلیپ ترسناک مومو | چالش مومو | مومو ترسناک | فیلم ترسناک | مومو